Objavljeno: 27.07.2022. | 2 minute čitanja
Kako bismo saznali kako Hrvatska kao destinacija stoji u očima svjetskih, ali i domaćih turista, analizirali smo globalne i lokalne trendove Google pretraživanja pojmova vezanih uz putovanja.
Ukupna globalna pretraživanja na Google-u u 2022. vezana uz putovanja u sve svjetske destinacije porasla su za 37,72% u odnosu na isto razdoblje u prethodnoj godini.
Globalna pretraživanja o putovanjima u Hrvatsku porasla su za 47,82% u odnosu na isto razdoblje u prošloj godini. Pritom je zanimljivo kako je prema podacima Hrvatske Turističke Zajednice u Hrvatskoj u prvih 6 mjeseci 2022. ostvareno 46% više dolazaka u odnosu na isto razdoblje u prethodnoj godini, što se gotovo savršeno poklapa sa stopom rasta globalnih pretraživanja Hrvatske kao destinacije.
Lokalna pretraživanja, odnosno pretraživanja korisnika unutar granica Hrvatske, vezana uz putovanja (u Hrvatskoj i svijetu zbirno) porasla su za velikih 45,89% u odnosu na 2021., dok je broj lokalnih pretraživanja o putovanjima unutar zemlje veći za 26,81%.
Kad je riječ o svjetskim trendovima pretraživanja smještaja u hrvatskim destinacijama, nema velikih iznenađenja. Top tri strancima najzanimljivije hrvatske destinacije su Poreč, Rovinj i Dubrovnik, koji su već dugi niz godina naše najposjećenije destinacije. Ovo također odgovara brojkama HTZ-a, koje pokazuju kako su upravo ovi gradovi ostvarili najveći broj noćenja u prvoj polovici godine.
Najveći broj pretraživanja pojmova vezanih uz putovanja u Hrvatsku ostvaren je u Njemačkoj, Austriji i Ujedinjenom Kraljevstvu.
Na globalnoj razini, Pariz, Dubai i London su gradovi koji su ostvarili najbolje rezultate po pitanju broja pretraživanja pojmova vezanih u smještaj unutar destinacija. Najpretraživanija zemlja na svijetu je Španjolska, nakon koje slijede Italija i Sjedinjene Američke Države, dok se Hrvatska pozicionirala kao 17. najpretraživanija destinacija u svijetu*, iznad zemalja poput Brazila, Australije i Indonezije.
*po pretraživanjima vezanim uz smještaj na međunarodnim putovanjima u periodu od 1.1.2022. do 19.7.2022.
Analizirali smo i koje su destinacije najzanimljivije hrvatskim korisnicima Google-a. U prvoj polovici godine Hrvati su najviše pretraživali informacije o smještaju unutar Hrvatske, Italije i Slovenije, dok su na razini gradova najpretraživaniji bili smještajni kapaciteti u Zagrebu, Splitu i Rovinju.
Kad je riječ o lokalnim trendovima pretraživanja avionskih letova, najviše su nas interesirala zračna putovanja unutar zemlje, ali i letovi u Njemačku i Ujedinjeno Kraljevstvo. Najpretraživanije destinacije letova od strane hrvatskih korisnika bile su Zagreb, Split i Dubrovnik, a u top 10 destinacija pronašle su se i europske metropole kao što su London, Pariz i Amsterdam.
Promatrano razdoblje za trendove pretraživanja je od 1.1.2022. do 19.7.2022.