Facebook Marketing

Objavljeno: 04.07.2014. | 5 minute čitanja

Facebook je najveća socijalna mreža na svijetu koja ima 1,23 milijarde aktivnih korisnika, a 62% korisnika se logira svaki dan. Facebook Vam omogućuje da ciljate svoje korisnike prema lokaciji, demografiji i interesima. Ako se bavite marketingom ili se želite oglašavati putem Interneta, tada trebate uzeti u obzir i Facebook marketing.

U ovom članku pokazat ću Vam kako koristiti Facebook u svoju korist.

Kako se možete oglašavati na Facebook-u?


Facebook ima tri alata (stranice, oglase i grupe) koje može koristiti svatko. Svaka od tih opcija ima svoju svrhu, i oni mogu biti u kombinaciji za veći domet.

Facebook stranice (pages)


Stranice su slične profilima, ali su namijenjene za trgovine, poduzeća, organizacije i javne osobe. Korisnici mogu kliknuti na „Sviđa mi se“(Like) te tako mogu pratiti Vašu stranicu. Svim korisnicima koji su to učinili, prikazivat će se Vaše objave na njihovim naslovnicama (news feed). Profili traže međusobni odnos prijateljstva kojeg drugi korisnik treba prihvatiti, a stranice se mogu „sviđati“(lajkati) bilo kome te nije potrebno bilo kakvo odobrenje da prihvatite svog obožavatelja (fan). Stranice nisu ograničene brojem svojih obožavatelja, za razliku od profila gdje je broj prijatelja ograničen na 5 000.

Facebook oglasi (Ads)


Facebook nudi fantastičan način oglašavanja. Svoje oglase možete ciljati prema određenim geografskim područjima, dobi, razini obrazovanja, pa čak i prema tipu uređaja kojeg korisnik koristi za pregledavanje.

Facebook grupe


Grupe su slične s forumima, ali s dodatnim značajkama koje stranice i profili imaju. Možete kreirati grupe koje se odnose na Vaše poslovanje ili ponude proizvoda kako bi ste dosegnuli potencijalne kupce ili klijente.

Kako se oglašavati pomoću stranica?


Facebook stranice su najjednostavniji i najlakši način da bi ste započeli oglašavanje. Stranice su besplatne te ih je relativno lako postaviti. Nažalost, mnoge tvrtke ne koristi njihov pun potencijal, ili u nekim slučajevima, koriste ih loše. U nastavku su smjernice kako da izbjegnete neke bitne pogreške.

Fotografija profila i naslovnice


Vaša fotografija profila trebala bi biti vaš logo. Za naslovnu (cover) fotografiju sami odlučujete što ćete staviti. Neki koriste fotografije svojih zaposlenika, dok neki koriste  profesionalne fotografije koje će primamiti oko korisnika.
Popis ključnih riječi koje pomažu pri postizanju uspjeha na Facebook-u
 

O nama

U ovom odjeljku imate priliku reći korisnicima što čini Vaš posao. Provjerite jeste li ovdje upisali dobre informacije: što tvrtka radi, zašto ste drukčiji od ostalih i druge zanimljive pojedinosti. Važno je da te informacije budu prijateljske i neformalne.

Postavite korisne informacije na Vaš „timeline“

Ono što objavite na Vašem zidu će se pojaviti u novostima svakog korisnika kojem se „svidjela“ Vaša stranica (korisnici koji su „lajkali“ vašu stranicu). Dakle, pazite što objavljujete svojim korisnicima. Nemojte postavljati stalno iste objave o istoj stvari i nemojte prečesto objavljivati da ne dovedete korisnikove novosti do začepljenja s Vašim objavama.

Evo nekoliko ideja što bi ste mogli objavljivati na Vašem zidu:
 
linkove na članke vezane uz Vašu tvrtku ili proizvod,
linkovi na Vaš blog,
kuponi za Vaše korisnike,
najava novih proizvoda i
linkovi na online alate koji bi korisnicima mogli biti korisni.


Pobrinite se da Vaši postovi budu korisni. Također, nemojte postavljati više od nekoliko puta na dan ili tjedan, osim ako ne postoji poseban događaj u to vrijeme.

Postavite pitanje svojim korisnicima


Postavljanjem pitanja u Vašim objavama uključujete korisnike u njih. Pitanje uvelike ovisi o Vašem proizvodu ili o ponudi koju nudite. Otvorena pitanja pokreću korisnika na razmišljanje o Vašem proizvodu ili ponudi i daje mu mogućnost da odgovori na njega. Možete i tražiti mišljenje o novom proizvodu, što Vam može uvelike pomoći u prodaji. Što imate veći angažman na Vašu objavu, to su veće šanse da ćete doći na vrh novosti kod korisnika.

Proučite svoje rezultate i statistike


Facebook Vam nudi dobru analitiku stranice koju možete koristiti u strategiji svojih objava. Ako vidite nagli porast korisnika, probajte saznati koji je razlog tome. Tada objavite još takvih sadržaja kako bi povećali svoj broj korisnika. Ako primijetite da gubite korisnike, saznajte pomoću analitike zašto te nemojte objavljivati takve sadržaje zbog kojih gubite korisnike.

Ciljano oglašavanje


Facebook  sadrži mnogo informacija o svojim korisnicima, stoga ima i najbolji sustav  ciljanog oglašavanja na Internetu. Možete ciljati korisnike na temelju gotovo svih informacija koje možete naći na njihovim profilima.

Oglašavanje se može postaviti po broju pojavljivanja ili po kliku. Facebook Vam sugerira visinu licitacije koju da postavite za svoje oglase, a te sugestije temelji na primjerima oglasa sličnih Vašima. Također, možete postaviti dnevno ograničenje, tako da nema opasnosti od trošenja cijelog Vašeg budžeta.

Mnogo Opcija ciljanja


Kao što smo već spomenuli Facebook ima mnogo opcija za ciljanje korisnika.

Možete ciljati svoje korisne pomoću lokacije. To može biti neki određeni grad, poštanski broj, županija ili država. Ovaj način oglašavanja dobro koristi lokalnim tvrtkama. Zatim možete ciljati prema demografiji uključujući status veze, dob, spol, radno mjesto, obrazovanje, rođendane i mnogo drugih. Možete ciljati korisnike prema interesu. Na primjer, ako imate proizvod koji je namijenjen za nogometne navijače, možete ciljati korisnike koji u svom polju interesa imaju nogomet te samo njima prikazivati oglas. Ili ako prodajete knjigu, možete ciljati korisnike kojima se sviđaju određeni naslovi koje možete Vi odrediti.

Možete čak i ciljati privatnu listu korisnika, ako imate listu e-mail adresa svojih korisnika za koje želite da ih prati Vaš oglas.


Prilagodite svoje oglase


Još jedna prednost ovog oglašavanja je da možete kreirati drugačije oglase za različite demografske skupine, pa tako na primjer, ako ciljate nogometne fanove možete kreirati personalizirani oglas za popularne klubove. Možete kreirati oglas koji će biti specijalno namijenjen navijačima Dinama, a posebno oglase koji će biti namijenjeni navijačima Hajduka, Rijeke ili nekog drugog kluba.

Prikaz strategije i tehnike za povećanje broja lajkova na Facebok stranici

Zaključak

Facebook nije samo snažan, već i fleksibilan. Ima dovoljno različitih opcija oglašavanja koje se može prilagoditi svakom poslovanju. Facebook i dalje raste brzim tempom te svakim danom postaje neizostavni dio socijalnog marketinga. Ovaj način oglašavanja trebao bi biti dio Vaše marketinške kampanje. Odvojite malo vremena, razmislite i probajte započeti s par testnih kampanja da vidite što bi se dogodilo.
Podijeli na:
Arbona logo

Za besplatno preuzimanje ebookova molimo vas da se registrirate i prijavite.

Prijava / Registracija ovdje
Elena Majer