Google Webmaster Tools postaje Google Search Console

Objavljeno: 28.05.2015.  | 2 minute čitanja

Google je 20.5.2015. odlučio rebrandirati Google Webmaster Tools kojega kao takvog znamo već deset godina. Od sada se zove Google Search Console.

Google Webmaster Tools bio je (i još uvijek je) platforma sa skupom različitih alata i izvještaja koji nam daju vrlo važan uvid u način na koji Google vidi našu Web stranicu te eventualne greške i poteškoće na koje nailazi njegov Crawler.

Google Webmaster Tools jedna je od prvih Web stranica sa kojom se susreće svatko tko ulazi u SEO „svijet“, a za iskusnije to je i jedna od najvažnijih upravo zbog uvida u način na koji Google želi da se poveća kvaliteta korisničkog iskustva na Internetu.

Ali čemu takva promjena sada? I zašto?

Iza svake ludosti postoji logika, pogotovo kada je Google u pitanju, tako i rebrandiranje ovog legendarnog alata ima svoje razloge. Čim spomenete Webmaster Tools, taj „Webmaster“ dio previše dolazi do isticaja i on isključuje sve koji misle da to nisu. Webmaster Tools već dugo vremena nije alat koji je striktno namijenjen samo Webmasterima, on ima dovoljno jednostavan GUI da bi ga koristile osobe sa ograničenim informatičkim znanjem, te također ima i mnogo funkcionalnosti koje se odmah mogu nazvati marketinški alati. Upravo zbog njegove široke primjene (marketing stručnjaci, SEO stručnjaci, dizajneri, programeri, vlasnici Web sjedišta, executive osoblje…) više nije „fer“ da se zove Webmaster Tools. To je razlog zašto se od sada zove Google Search Console, a ispod možete vidjeti i novi logo:

Google Search Console logo

Google navodi da će ova promjena biti u potpunosti primijenjena kroz idućih nekoliko tjedana što potvrđuje i činjenica da je „stari“ Webmaster Tools danas (28.5.2015.) još uvijek dostupan u Google pretrazi:

Google Webmaster Tools u Google rezultatima pretraživanja

Unosom ključne riječi Google Search Console još uvijek se ne pojavljuju nikakvi relevantni rezultati.

A što je novo?

Zbog ove novosti mnogo se Webmastera i marketing stručnjaka odmah logiralo u svoj „stari“ Webmaster Tools da vide što se to zapravo desilo, dali su izgubili neke prijeko potrebne funkcionalnosti ili je možda Google uveo neke novosti i neka nova zanimljiva rješenja, ali dočekalo ih je isto sučelje sa istim izvještajima i istim alatima… Na početku je sve ostalo samo na promjeni branda, ali već nakon nekoliko dana objavljena je jedna novost. Planovi za ovaj alat su zasigurno veliki, barem se tako nadamo.
Uz ovu priču zanimljivo je za napomenuti da Google također ima i ostale „brandove“ koji se također kao i „stari“ Webmaster Tools bave pretežno Google pretragom: Dali to znači da će Google primijeniti svoja nova stajališta oko rebrandiranja i na ostale usluge? Možemo samo strpljivo čekati.

„We’re looking forward to an exciting future with Google Search Console, and hope to see users of all types—including webmasters—drop by and use our service to diagnose and improve the visibility of their content in search.“ Google.
Ana