Istraživanje potencijala tržišta pomoću keyword plannera

Objavljeno: 21.05.2016.  | 2 minute čitanja

Online marketing omogućuje nam da prije samog oglašavanja možemo provjeriti potencijal tržišta, odnosno možemo doći do informacija koliko korisnici traže naš usluge ili proizvode online. Online marketing kanal u potpunosti je mjerljiv, te za razliku od ostalih kanala marketinga, možete dobro provjeriti potencijal i konkurenciju.  Pomoću alata „keyword planner“ koji se nalazi u Adwords sučelju možete sami  doći do tih podatka.

Keyword planner

Keyword planner alat je koji nam daje informacije o pretraživanjima korisnika. Možemo doći do informacija poput:
  • Prosječnog mjesečnog broja upisivanja neke riječi u tražilicu na zadanom području
  • Cijene klikova za prve pozicije oglasa
  • Kojim intenzitetom se konkurencija oglašava
  • U kojim mjesecima u godini se najviše upisuju određene riječi
  • Ideje za nove ključne riječi i dr.

Da bi koristili keyword planner morate biti prijavljeni sa svojom gmail adresom na Google Adwords. Unutar Google Adwords sučelja pod karticom „tools“ možete pronaći „keyword planner“.

Korištenje

Prvo što moramo odrediti je koje tržište nas zanima, odnosno koja država, regija ili grad, te na kojem jeziku nas zanimaju pretrage.

Postavke za targetiranje Hrvatskog tržišta u Google Keyword Planner

Kada smo odredili jezik možemo upisati ključnu riječ za koju mislimo da bi je korisnik mogao upisati kada bi tražio usluge ili proizvode koje vi nudite. Na sljedećem primjeru upisali smo ključnu riječ „internet marketing“ za područje Hrvatske.

Korisničko sučelje Google Keyword Plannera za ključnu riječ "internet marketing" u Hrvatskoj

Na slici možemo vidjeti da se riječ „internet marketing“ u prosjeku mjesečno u tražilicu upiše 480 puta, te da postoji konkurencija koja se oglašava na tu riječ, zbog koje je cijena klika za prvu poziciju oglasa vrlo visoka te iznosi 10,75 kn. Iznad isto tako možemo vidjeti i u kojim mjesecima u godini se najviše upisuje ta ključna riječ. Na svaku ključnu riječ drukčija je konkurencija, te su drukčije cijene klikova, ovisno o tržištu, pa tako cijena klika za neku riječ može biti nekoliko lipa na dalje.
Primjerice ako se želimo oglašavati na riječ „internet marketing“ u Velikoj Britaniji, tada bi statistika izgledala kao na sljedećoj slici.

Keyword Planner statistika pretraživanja ključne riječi "internet marketing" za Veliku Britaniju
U Velikoj Britaniji ima više pretraživanja, ali i više konkurencije, te je cijena klika znatno veća, čak 41.71 kn.
Online oglašavanje u potpusnosti je mjerljivo, te se prije i poslije kampanje može utvrditi koliko bi trebao biti budžet za oglašavanje, te na kraju koja je isplativost kampanje.
U nastavku možete vidjeti kako se kreću pretraživanja za neke druge riječi.

Tablica s brojem pretraživanja za neke ključne riječi u Google Keyword Planneru
Ana