Kako definirati evente kao konverzije unutar GA4?

Objavljeno: 06.07.2022. | 6 minute čitanja

Ovaj članak je izravni nastavak članka sa Arbona bloga: Prilagodba evenata na strani GA4. Konverzije možete definirati i bez podešavanja dodatnih parametara koje smo prošli u tom članku, ali u tom slučaju morate jako dobro strukturirati sve informacije unutar Google Tag Managera. U svakom slučaju, u nastavku pročitajte kako podesiti najbitnije interakcije (evente) kao konverzije! 

 

Što su konverzije i zašto su bitne?

Konverzije su sve interakcije posjetitelja za koje se smatra da su vrijedne ili važne za vaše poslovanje. U većini slučajeva te radnje mogu biti ispunjavanje kontakt obrasca, pozivanje telefonskog broja ili dodavanje proizvoda u košaricu – u osnovi, sve što prosječnog posjetitelja web stranice približava tome da postane “plaćeni” korisnik, odnosno korisnik koji donosi financijski prihod poduzeću. 

Mjerenjem i analizom prikupljenih podatka možemo lakše uvidjeti koje dijelove web stranica (ili koje promotivne aktivnosti) trebamo poboljšati kako bismo ostvarili željene ciljeve. Konverzije su zato posebno bitne jer možemo donositi i procjenjivati poslovne odluke na temelju točnih podataka.

Osim toga, podaci o konverzijama također će vam pomoći da poboljšate svoje buduće marketinške aktivnosti. Na temelju tih podataka o konverzijama možete optimizirati marketinške kampanje, alocirati budžete tamo gdje oglasi bolje prolaze, gasiti postojeće kampanje koje nemaju toliko uspješne rezultate i slično. Ukratko, na temelju konverzija možete vidjeti što funkcionira, a što ne – što na kraju rezultira boljim poslovnim rezultatima i štedi budžet (daje bolji povrat ulaganja).

Unutar GA4, konverzije su zapravo eventi koje označavamo kao ciljeve. Možemo ih podijeliti na makro (bitnije) i mikro (one nešto manjeg značaja) konverzije.

Primjeri makro konverzija:
  • Ecommerce kupovina
  • Prijava u newsletter 
  • Registracija korisnika
  • Ispunjena kontakt forma
  • Ispunjena prijava za posao 

Primjeri mikro konverzija:
  • Preuzimanje PDF dokumenta
  • Dodavanje proizvoda u košaricu
  • Video pregled
  • Klik na telefonski broj
  • Pregled neke ključne stranice (npr. /lokacije/)
Svaka web stranica je drugačija i svakako morate razmisliti što je za vas ispunjavanje ciljeva!
 

Podešavanje konverzija unutar GA4

Postoje dva načina kako podesiti event kao konverziju. Jedan je da već postojeći Event podesite kao konverziju. Ovo je moguće napraviti samo kada je navedeni event već napravljen na webu. Potrebno je otići u Configure > Events > Mark as conversion. Dakle sve što je potrebno je kliknuti na “toggle” ikonicu pored naziva eventa koji želite označiti kao konverziju! Ukoliko ste definirali novi event iz postojećeg eventa na temelju određenih parametara, na isti način definirate i taj novi event kao konverziju.
 
Eventi kao konverzije GA4
Slika 1 / Podešavanje evenata kao konverzija 


No ukoliko ne želite čekati da netko prvo ispuni navedeni event na vašoj stranici, nakon što ste tek definirali određeni event unutar GTM-a ili GTAG-a, potrebno je kopirati naziv eventa (npr. generate_leads iz GTM-a) i zalijepiti ga unutar Configure > Conversions > New conversion Event.

 

Eventi kao konverzije

Slika 2 / Definiranje novih konverzija  


Konverzije i razlike sa GA3

Moguće je imati do 30 definiranih konverzija aktivno za svaki GA property. Ukoliko imate već definiran maksimalan broj konverzija i želite dodati još neku dodatnu, u tom slučaju morate odznačiti neku postojeću konverziju. Na identičan način (slika 1) na koji smo sa toggle ikonicom označili neki event kao konverziju, na isti način ju možemo “pauzirati” kao konverziju. Na taj način ćete dobiti mogućnost nadodati neki drugi event kao konverziju.

U odnosu na Universal Analytics (GA3), ovo je velika stvar. Za početak, umjesto tadašnjih 20 konverzija (unutar GA3 je terminologija Goals), sada imamo 30 mogućih konverzija (unutar GA4 je terminologija Conversions iako je zapravo identična stvar kao prijašnji Goals).

Dodatno, unutar GA3 nije bilo moguće pauzirati odnosno arhivirati postojeći cilj. To je moglo dovesti do velikih problema ukoliko je bilo potrebno definirati više ciljeva kao konverzije. Kako bi se to nekako zaobišlo, bilo je potrebno neku nepotrebnu, postojeću konverziju preimenovati i ponovo podesiti kao novu konverziju što je dovelo do puno teže usporedbe sa prijašnjim vremenskim periodom. Unutar GA4 nemamo više takvih problema što je veliki korak naprijed!
 

Konverzije i mobilne aplikacije 

Do sada smo prošli kako definirati konverzije za web. Na isti način se definiraju eventi kao konverzije i za mobilne mobilne aplikacije (toggle opcija). No, u slučaju da imate aplikaciju definiranu kao stream unutar GA4, imati ćete i dodatne opcije pod Configure > Conversions > Network settings.

 
Konverzije i mobilne aplikacije
Slika 3 / Konverzije unutar mobilnih aplikacija - Network settings
 
 


Za početak je potrebno dodati Advertising network, odnosno kanal putem kojeg oglašavate vašu aplikaciju. Koristite generirani URL kao vaš referral link:
  • Click: Ako pokrećete kampanju za poticanje korisnika da preuzmu aplikaciju, upotrijebite URL koji ovdje generirate.
  • Deep link: Ako pokrećete kampanju za ponovno privlačenje postojećih korisnika aplikacije, koristite opciju deep linkanja. U ovom odjeljku unesite shemu URL-a i informacije o putu. Dodat će se isti parametri.
  • Postback: Za slanje podataka o konverziji natrag u kanal putem kojeg radite oglašavanje, uključite Postback opciju. Ovo je poprilično bitno ukoliko želite optimizirati oglase na temelju rezultata kampanje. Ako mreža zna da je aplikacija preuzeta na uređaj, zna da tom uređaju ne treba posluživati ​​nikakve dodatne oglase za tu aplikaciju (štedite budžet). U tom slučaju šaljete podatke o eventima (npr. first_open).
 

Eventi kao konverzije - generiranje URL-a
Slika 4 / Campaign i Postback postavke unutar mobilnih aplikacija 



Konverzije i YouTube video 

Konverzija angažiranog pregleda na YouTubeu (YouTube Engaged View Conversion - EVC) označava da je korisnik gledao YouTube videozapis najmanje 10 sekundi i da je dovršio događaj konverzije na vašoj web-lokaciji ili u aplikaciji unutar 3 dana od gledanja videozapisa.

Kako bi mogli uključiti ovu opciju, potrebno je:
  • Linkati GA4 property i Google Ads račun
  • Uključiti Google Signals na GA4 property
Ti eventi su dostupni u cijelom Google Analytics 4 račun gdje god je “Ad network type” dostupna dimenzija. GA4 u tom slučaju bilježi source/medium YouTube EVC kao google/cpc, a kampanju kao naziv vaše YouTube kampanje na Google Adsima. Trenutno ova opcija nije još dostupna svima, ali vjerojatno će se omogućiti prije ili poslije.
 


U ovom članku naučili ste kako podesiti evente kao konverzije unutar GA4. Sada svakako morate razmisliti koje evente trebate definirati kao konverzije. Nemojte pretjerati sa količinom konverzija (nije svaki event = konverzija) i nemojte zaboraviti podesiti neki event kao konverziju!

 
Elena Majer