Kako iskoristiti Google Analytics za povećanje web prodaje

Objavljeno: 07.05.2020. | 9 minute čitanja

Ako imate web prodaju svakako bi trebali koristiti Google Analytics za praćenje postignutih rezultata. Može se reći da je malo koji alat značajan u ovom segmentu kao što je to Google Analytics.

Otkad se predstavio tržištu, 2005. godine, Google Analytics primjeren je za podatke različitih industrija. Web stranice diljem svijeta ga upotrebljavaju, a za web shop prodaju gotovo pa je neophodan.

Pitate se zašto?
Pa odgovor je jednostavan - e-trgovina (web shop) uspijeva na podacima.

Što to znači?
U svijetu web shop prodaje, točni podaci mogu pomoći da u pravo vrijeme reagirate i ponudite potencijalnim kupcima upravo ono što im je potrebno.

Međutim, treba biti oprezan. Vrijedi i obrnuto, pogrešno shvaćeni podaci mogu vas dovesti “do ruba” i možete izgubiti već dobiveno. Pogrešno protumačeni podaci lako mogu napraviti razliku između mogućih potencijalnih kupaca u kupce koji “bježe” sa stranice. Za web shop prodaju svakako je potreban kvalitetno praćen Google Analytics eCommerce.

U rukama pravog korisnika Google Analytics je moćan alat analize uspjeha web shop prodaje i razvoja novih strategija koje će vam pomoći da ostvarite željene ciljeve, a time i prihod.

No, kao svaki alat i Google Analytics je koristan, ako ga se zna pravilno koristiti.

Kako izvući maksimum iz Google Analytics eCommerce alata?

Evo 9 koraka (ne 10! jer ne volimo velike brojeve, osim u dobrim rezultatima :) ) pomoću kojih možete upotrebljavati Google Analytics za postizanje prodaje i postizanje uspjeha u e-trgovini.


#1. Optimizirajte sadržaj pretraživanjem na licu mjesta


Što razlikuje uspješne tvrtke od neuspješnih?

Dvije riječi: optimizacija sadržaja. Uspješne tvrtke su one koje pružaju vrijednost svojim kupcima.

Ali kako znati što žele vaši kupci?
Google Analytics ima Izvješće o pojmovima pretraživanja koje vam omogućuje pregled onoga što posjetitelji traže na vašoj stranici.

Nema potrebe za anketama ili dugim razgovorima. Samo dođite do pojmova za pretraživanje i pogledajte točne riječi, proizvode i sadržaje koji korisnici žele vidjeti. Ako još uvijek niste otkrili ovo izvješće, vjerojatno vam nedostaju vrijedni podaci. To je vrsta podataka koja lako može povećati rangiranje vaše stranice u rezultatima pretraživanja.
 

Izvješće o pojmovima pretraživanja
Google Analytics vam pruža mogućnost da otkrijete i više od onoga što ste mislili da možete učiniti.


Pomoću izvješća dobivate uvid u ono što vašoj stranici nedostaje iz perspektive vašeg posjetitelja. I u današnjem svijetu beskonačnih mogućnosti prosječni posjetitelj web stranice može biti vrlo specifičan u svojoj potrazi.

Upoznajte točne ključne riječi koje posjetitelji traže i prilagodite vaš sadržaj onome što podaci kažu da je najvažnije.
 

#2. Upoznajte se s putovanjem svog kupca


Vaš kupac ide korak po korak, prije nego što se odluči konačno kupiti na vašoj stranici. Putovanje kupca za svaku tvrtku izgleda malo drugačije. Ovisno o djelatnosti tako se ponaša i kupac.

Kako shvatiti da se vaši potencijalni kupci pretvaraju u stvarne kupce?
Sve započinje personaliziranom uslugom za korisnike. I dok se trajanje puta jednog kupca lako razlikuje od drugog, svi oni slijede određeni put.

U svakom dijelu svog putovanja postavljaju upite i kako napreduju kroz stranicu tako se njihovi upiti mijenjaju. I vaša web stranica cijelo vrijeme mora davati odgovore na upite.

Najbolja usluga za kupce je osjećaj vaše prisutnosti u svakom njihovom koraku. I tu vam pomaže Google Analytics. On otkriva dodirnu točku u kojoj vaš korisnik prestaje imati interakciju s vašom web stranicom.

Je li to na odredišnoj stranici, stranici za plaćanje ili na blogu? Postoje li načini na koje biste ih mogli vratiti ponovno na stranice s kojih su prošli?

Upravo za to postoji Izvještaj tijeka ponašanja (Behavior Flow).
 
Izvještaj tijeka ponašanja


U ovom izvješću možete točno vidjeti gdje završava put korisnika i trenutak u kojem prestaje njegov angažman.

Izvještaj puta korisnika
Možete i filtrirati prema izvoru / mediju da biste odredili putovanje kupca na temelju kanala.

Jednostavno idite na izvješće tijek ponašanja i promijenite padajući izbornik u prvom stupcu kako biste prilagodili prikazane rezultate. Zatim pogledajte stupac "Početne stranice" i stupac "Prva interakcija". Oni će vam dati podatke u kojoj su fazi putovanja ti posjetitelji bili.

Analizirajte ovo izvješće da biste ciljali mjesta i stranice s kojih kupac odlazi. To će poboljšati angažman i povećati broj konverzija. Prilagodite svoj sadržaj prema putovanju korisnika na temelju onoga što svaki kanal prikazuje i upoznajte navike svojih kupaca te putovanje kojim idu.


#3. Pokušajte razumjeti interese svojih kupaca


Svaki kupac ima svoj jedinstveni razlog zašto dolazi baš na vašu web stranicu.

Google Analytics pruža sve detalje o interesima kupaca svojim Izvješćem o kategorijama afiniteta. Platforma razlikuje te interese po demografskim pokazateljima.

Izvješćem o kategorijama afiniteta
Poznavanje onoga što svaki kupac želi i što ga zanima ključno je za prodaju.

Ovdje pronađeni podaci olakšavaju postupak usklađivanja vašeg brenda s onim što uistinu ima važnost za vašu publiku.

Pregled izvještaja
Nakon toga, možete koristiti interese za stvaranje boljeg sadržaja i personalizaciju marketinga na temelju interesa svojih kupaca.
 

#4. Istražite putovanje potencijalnih korisnika do konverzije


Sada je vrijeme da pogledate kako razmišlja vaš posjetitelj.

Koji je idealan broj interakcija s vašim brandom? Dobra je vijest da vi ne morate biti vidoviti. Google Analytics omogućuje vam upravo da vidite i takve podatke - bez supermoći.

Izvješće o korisničkom putovanju prikazuje vam točno koliko je interakcija potrebno učiniti prije kupnje.

Izvješće o korisničkom putovanju
Možete vidjeti i vrijednost konverzije za svaku duljinu puta. Ovo će vam pomoći da otkrijete vrijedi li ulaganje u dulje marketinške kampanje ili trebate svoje napore usmjeriti negdje drugdje.
 

#5. Bilješka za bolje SEO rezultate


Održavanje web stranice, a time i web shopa nije lako. A praćenje onoga što se radilo, a što nije, može biti još gore. No Google Analytics omogućuje vam da budete organizirani i informirani putem bilješki.

Pratite trag pojavljivanja kako biste znali što uzrokuje pozitivne ili negativne promjene na vašoj web stranici.

Sve od marketinške kampanje ili redizajna web stranica do općih vijesti i vremena se može pratiti. To je tako jednostavno kao da kliknete gumb "Stvorite novu bilješku".
 

#6. Iscrtajte angažman direktno na mjestu


Vaše odredišne stranice mogu vam lako reći što vaši potencijalni kupci rade na vašoj web stranici.

Izvještaj odredišne stranice
Izvještaj odredišne stranice prikazuje statistički prikaz raspona pozornosti posjetitelja. Možete vidjeti trajanje i stopu napuštanja odredišne stranice da biste vidjeli koje stranice bolje prolaze kod posjetitelja, a koje im ne pružaju očekivanu vrijednost.

Koristite ovo izvješće za poboljšanje odredišnih stranica, povećanje angažmana i povećanje rangiranja stranice.
 

#7. Shvatite vrijednost kupca


Google Analytics prošle godine uveo je novu značajku u svoj već bogati alat: Izvješće o vrijednosti kupca.

Sve uspješne tvrtke znaju da je kupac koji se ponovno vraća vrijedan ulaganja. Ali znate li zašto zapravo vrijede vaši kupci? Izvješće o vrijednosti kupca govori o vrijednosti svakog kupca tijekom njegovog putovanja s vašom tvrtkom ili brendom.

Izvješće o vrijednosti kupca
Možete vidjeti vrijednost kupca koji je došao preko društvenih mreža, plaćenim pretraživanjem, direktno, itd.

Ovim izvješćem odredite vrijednost korisnika stečenih kroz različite kanale i usredotočite svoje napore na one koji će donijeti više prihoda.
 

#8. Otkrijte koliko su dugo posjetitelji spremni vremena provoditi na određenoj stranici


Sve je više korisnika društvenih mreža. Međutim, većinu korisnika društvenih mreža čine mladi ljudi, tzv. milenijalci koji imaju kratko razdoblje pažnje. Koliko god sadržaj u tom trenutku bio dobar, korisnik ga neće pročitati ako nema strpljenja.

Google Analytics ima rješenje i za to. Kako sav napor uložen u marketing i njegov sadržaj ne bi propao analytics daje prikaz prosječnog vremena na stranici.

Prikaz prosječnog vremena na stranici
Uz poznavanje prosječnog vremena kupca na određenim web stranicama vašeg poduzeća možete odrediti idealnu duljinu sadržaja.

Možda je sadržaj prekratak i ne sadrži dovoljno informacija. Ili je možda predug pa sadrži previše informacija i jednostavno korisnik odustane prije nego dođe do poduzimanja određene akcije. Pomoću ovakve statistike možete pronaći i napisati sadržaj koji će privući pažnju i zadržati vaše posjetitelje.
 

#9. Procijenite uslugu prijenosa podataka do web shopa


Web shopovi su danas jedni od najvećih industrija u digitalnom svijetu i Google Analytics to zna. Ima svojstvo koje zadovoljava potrebe za podacima na svim stranicama web shopa.

Ova značajka pruža sveobuhvatno izvješće o onome što trebate znati kako biste razvili učinkovitu marketinšku i prodajnu strategiju oko svojih proizvoda. Jednostavnim klikom na e-trgovinu na bočnoj traci usluge Google Analytics dobivate pristup velikom broju podataka.

E-trgovina usluge Google Analytics-a
Možete vidjeti informacije o navikama svojih kupaca, njihovoj potrošnji, rasponima cijena, koje proizvode kupuju najviše i još puno toga.

Ova značajka isključit će vas iz igre “lovice” i nagađanja sa svojim potrošačima kada su u pitanju vaši proizvodi.

Glavni zaključci:

Google Analytics je, osim što je besplatan, alat koji daje puno podataka, vama značajnih, o tome kako bi vaša web stranica postala što bolja i time dala što veće rezultate.
 
  • Sadržaj je ogromna pokretačka snaga koja osigurava uspjeh vašeg poslovanja. Nemojte si dopustiti da zbog lošeg sadržaja izgubite vrijedne konverzije.
  • Naporno radite na optimizaciji sadržaja i vidjet ćete sve benefite koje će ono donijeti. Ako dobro shvatite kako se kupci kreću po vašoj stranici, lakše ćete im pomoći i tako riješiti njihove probleme.
  • Iako se mogu kretati različitim putevima, važno je razumjeti potrebe kupaca i pružiti im usput izvrsnu uslugu. Shvaćanje da svaki kupac ima vlastiti jedinstveni interes ključno je za prilagodbu. Imajte na umu idealan put za kupnju i olakšajte taj put maksimalno jer će se onda ta kupnja i izvršiti.
  • Pratite Google Analytics i podatke. Zatim pogledajte svoje odredišne stranice kako bi vidjeli način na koji posjetitelji djeluju na vašoj stranici.
  • Pratite vrijednost i tijek kupca kako biste utvrdili koji kanali dovode vaše najbolje klijente, a nakon toga “njegujte” te kanale.
  • Otkrijte prosječno vrijeme zadržavanja posjetitelja na stranici kako biste znali kako dug, a kako kratak sadržaj na vašoj web lokaciji utječe na publiku i što bi trebalo učiti da ih privuče i zadrži.
  • Ako vam se dogodi problem, slijedite načine rješavanja i izbjegavajte se opterećivati lažnim podacima koje lako možete popraviti.

Nemojte zaboraviti na bogatstvo Google Analytics podataka posebno za web shopove. Ovdje možete istraživati i optimizirati web shop gledajući trendove proizvoda i kupnju kako biste poboljšali internetsku prodaju.

Google Analytics prepun je izvještaja i informacija koje su vam lako dostupne za pružanje podataka. Samo morate naučiti gdje ih potražiti. Iskoristite izvješća i brojeve u svoju korist i ne dopustite da “ti brojevi” ostanu samo brojevi bez vrijednosti.

A ako mislite da vam je potrebna pomoć, slobodno nam se obratite. Mi čitamo Google Analytics podatke i kontinuirano unaprjeđujemo svaku kampanju.
Podijeli na:
Elena Majer