Kako poboljšati rezultate Vaše AdWords kampanje

Objavljeno: 14.08.2014. | 3 minute čitanja

Google AdWords ima razvijen sustav oglašavanja te se na prvom mjestu ne nalaze oni oglasi koji imaju najveći budžet odnosno licitacije, već oglasi koji su najrelevantniji. Oglašivači često podižu svoje licitacije kako bi bili na prvim pozicijama te kako bi bili što konkurentniji, ali to ne znači da će im se klikovi povećati, a kamoli da će se ti klikovi pretvoriti u konverzije. U ovom članku objasnit ću kako izraditi oglas koji će biti relevantan te će mu cijena licitacije biti manja.

Što korisnici primjećuju

Napravite korak unazad i razmislite gdje korisnici gledaju kad im se prikažu rezultati na tražilici za ključnu riječ koju su upisali, odnosno u koji dio ekrana gledaju njihove oči. Naravno da je to vrh stranice jer je to ono što je ispred njih i očekuju najbolje rezultate pri vrhu.

Eye-tracking izvještaj za 3 stranice

Na slici crvena područja su najpopularnija te možemo primijetiti kako je to sve pri vrhu stranice. Ovo se događa u djeliću sekunde te se s oglasom treba istaknuti u odnosu na druge kako bi ga korisnik primijetio.

Rang oglasa ( Ad Rank)

Rang oglasa je jednostavna formula koja određuje poziciju Vašeg oglasa. To je umnožak Vaše licitacije (bid) i ocjene kvalitete (quality score).

Tablica i formula koje pojašnjavaju izračun Ad Rank za Google Search oglas

Iz ove slike i formule možete vidjeti da možete imati bolju poziciju oglasa od konkurencije koja ima veći budžet i licitacije, a to možete postići ako imate dobru ocjenu kvalitete Vašeg oglasa. Kao što možemo vidjeti sa slike, oglašivač ima najbolju poziciju iako ima najmanju licitaciju, a razlog tome je što mu je ocjena kvalitete 10, što znači da ima najrelevantniji oglas u odnosu na druge oglašivače. Oglašivač 4 ima vrlo visoke licitacije, ali vrlo malu ocjenu kvalitete što mu donosi posljednju poziciju.

Važno je shvatiti da Google želi istaknuti svoju kvalitetu te želi da oglasi budu relevantni i kvalitetni kako bi korisnici koristili njihovu tražilicu.

Kako funkcionira Ocjena kvalitete (Quality score)

Ocjenu kvalitete možete pronaći na kartici ključnih riječi te možete detaljnije vidjeti koja je ocjena kvalitete i koji se dijelovi mogu poboljšati da bi ocjena kvalitete bila bolja.

Primjer Quality Score ocjene kvalitete

Kao što možete vidjeti iz slike, ocjena kvalitete može imati maksimalnu ocjenu 10, a na tu ocjenu utječe relevantnost Vašeg oglasa, Vaša odredišna stranica i CTR. Ako poboljšate ova tri djela možete doći do veće ocjene kvalitete te bi Vam za prikazivanje oglasa trebalo manje budžeta.

Što možete učinit?

Google AdWords daje Vam mnogo načina kojim možete unaprijediti svoju ocjenu kvalitete odnosno kampanju. Prvo što trebate učiniti je izabrati relevantne ključne riječi koje su povezane s Vašim oglasom i sadržajem na Vašoj stranici. Ključne riječi treba koristiti u sadržaju oglasa i to u naslovu, opisu te i u URL-u  koji se prikazuje. Odredišna stranica mora biti relevantna oglasu, što znači da sadržaj stranice mora biti povezan sa sadržajem oglasa, u suprotnom Google će vam dodijeliti nisku ocjenu kvalitete pa će te morati izdvajati više budžeta kako bi se vaš oglas prikazivao na boljoj poziciji. Sve ove značajke utječu na CTR koji utječe i direktno na ocjenu kvalitete. Kako bi Vaš oglas bio što vidljiviji dobro je i dodati ekstenzije koje se nude, a to su Vaša adresa, Vaš telefon i Vaše veze na podstranice.

Ovu su osnovne smjernice koje bi trebalo pratiti kako bi Vaša kampanja trošila manje budžeta, a imala bolji učinak.
Podijeli na:
Elena Majer