Kako razviti uspješnu CRO strategiju?

Objavljeno: 08.07.2021. 

Web stranica može biti najjači prodajni kanal, ali i ona najslabija točka. Web stranica s visokom konverzijom djeluje čak i dok vi spavate, donoseći prodaju i povećavajući vrijednost vašeg poslovanja 24 sata dnevno.

To znači da vrhunski oglašivači premašuju konkurente više nego dvostruko. Ako želite povećati stope pretvorbe, potrebna vam je dobro osmišljena CRO strategija koja će vas voditi.

U nastavku ćemo objasniti zašto je CRO važan, kako ih stvoriti i kako doista izgleda uspješna CRO optimizacija.

Što je CRO (Optimizacija stope konverzije)?

Programi za optimizaciju stope konverzije (CRO) strategije su digitalnog marketinga koje pomažu poboljšati stope konverzije na web stranicama ili u aplikacijama.

CRO obično pronalazi točke odlaska ili prepreke na web stranici, analizira kako i zašto se događaju, a zatim vam pomaže razviti nove načine za osiguravanje budućih konverzija.

To se postiže A/B testiranjem, analizom podataka, mapiranjem kretanja kupaca, istraživanjem potrošača i još mnogo toga.

CRO može poboljšati ROI za vaše poslovanje testiranjem metoda korisničkog iskustva koje potiču konverzije.

Ključno je shvatiti:
  • što dovodi korisnike na vašu web stranicu,
  • s kojim se preprekama suočavaju kada dođu na stranicu,
  • zbog čega odlaze s web stranice,
  • kako možete ponoviti konverziju s drugim sličnim korisnicima.
Upravo tu svima poznate taktike poput analitike i podataka koje analitika pruža, PPC praćenja, heat mapa i korisničkih zapisa koji pomažu u čitanju ponašanja korisnika na “licu mjesta”.

Korištenje kombinacije ovih alata i njihova kombinacija s različitim testiranjima jedan je od najučinkovitijih načina za poboljšanje stope konverzije web stranice.

Zašto je važna CRO strategija?

CRO stratgije ključne su za rast jer:
  • poboljšavaju korisničko iskustvo,
  • povećavaju konverzije i
  • pozitivno utječu na prodaju.
Optimizacija stope konverzije može čak smanjiti troškove kupnje korisnika poboljšanjem stope konverzija kod posjetitelja koji su već na vašoj web stranici.

Na primjer, ako vaša web stranica mjesečno ostvari 1000 posjetitelja i ima stopu konverzije od 5%, dobit ćete 50 konverzija mjesečno. Ako možete povećati stopu konverzije za 5%, udvostručit ćete mjesečne konverzije bez trošenja više za privlačenje novih kupaca. To možete vidjeti na djelu u ovom toku za optimizaciju stope konverzije:
Povećanje konverzije i povećanje prodaje
CRO strategije daju vam uvid u to što korisnik radi na vašoj web stranici, a kako konkurencija na cjelokupnom internetu raste, CRO strategije postaju sve važnije.

Ovih dana nije dovoljno ponuditi dobar proizvod ili uslugu; trebate i zanimljivu web stranicu koja se brzo učitava, usmjerava korisnike prema vašim krajnjim ciljevima i nudi određenu dodatnu vrijednost za korisnika.

Dobra CRO strategija stavlja korisničko iskustvo na prvo mjesto i stvara jasan okvir za poboljšanje iskustva korištenja web stranice kroz prilagodbe dizajna i funkcionalnosti stranice.

Jednom kada shvatite kako, kada i zašto vaši korisnici dolaze ili odlaze s vaše web stranice, moći ćete uvesti poboljšanja kako biste omogućili da stranica postigne svoj maksimalni potencijal.

Uz dobro strukturirani CRO, imate mogućnost:
  • Poboljšati brzinu i kvalitetu svoje web stranice.
  • Poboljšati dugoročni prihod bez dugoročnih ulaganja.
  • Prilagoditi korisnicima iskustva na web stranici.
  • Prikupiti nove uvide u ponašanje posjetitelja i kupaca.
Prema istraživanjima:

Prikaz istraživanja

Tko bi trebao razmisliti o pokretanju CRO strategije?

Bilo koja tvrtka koja želi poboljšati svoje stope pretvorbe može imati koristi od CRO-a.

CRO također može poboljšati SEO napore jer poboljšavaju vrijeme učitavanja stranice, performanse na stranici, UX / UI te čitljivost.

Bilo koja tvrtka koja želi poboljšati svoje konverzije ili SEO može imati koristi od CRO strategije. Uz to, CRO je najučinkovitiji za web stranice s jednim jasno definiranim ciljem.

Imajte na umu da su CRO strategije najprikladnije za tvrtke koje žele izgraditi dugoročnu vrijednost za korisnika. Vlasnici web stranica moraju razumjeti vrijednost svoje web stranice i kako ona utječe na odnose s potrošačima. Primjena nekoliko CRO strategija istovremeno često je učinkovitija, ali za te strategije treba vremena.

Ideja CRO strategije je da svaka promjena koja se radi na stranici obuhvaća zaokruženi ciklus: proučavanje i pronalazak potencijalnih elemenata stranice koji se mogu unaprijediti analizom podataka web stranice pomoću za to predviđenih alata gdje veliku ulogu igra i Google Analytics s brojnim mogućnostima, provođenje A/B testiranja, analiza rezultata A/B testiranja, puštanje promjene u produkciju stvarnim korisnicima te ponovno analiza podataka web stranice i otkrivanje dodatnih mogućnosti poboljšanja kontinuirano.

Prilikom A/B testiranja važno je voditi računa o tome da se postavi ispravna hipoteza kako bi i rezultati testiranja bili uspješni. Pretpostavka je da neće svako testiranje pokazati se uspješnim u smislu da su korisnici odabrali jednu od opcija koju ste im ponudili, zato je ideja da se nikada ne ide isključivo s jednim pokušajem A/B testiranja već da se unatoč neuspjehu koji se veže uz promjenu jednog elementa, nastavi testirati ostali elementi stranice.

Kod A/B testiranja vrlo je važno da ste svjesni broja korisnika koji pristupaju vašoj stranici i da na temelju 100 korisnika mjesečno ne možete obaviti kvalitetan A/B test niti dobiti opciju koja će vam sa sigurnošću omogućiti da postignete bolju stopu konverzija, dok opseg od 1000 korisnika mjesečno već sadrži dovoljno velik broj pojedinaca koji su pristupili samom testiranju i može se uočiti uzorak ponašanja korisnika, pri čemu subjektivnosti pojedinca neće imati veliki utjecaj kao što je kod 100 pojedinaca koji su pristupili testiranju.

Kako stvoriti CRO strategiju?

Istraživanja pokazuju da su najbolji svjetski trgovci postavili jasne ciljeve i da je vjerojatnije da će marketinški stručnjaci koji postavljaju ciljeve zabilježiti uspjeh za 375 posto.

Ako ste spremni pokrenuti vlastiti CRO, vodite se strategijom:

  • Uspostavite CRO kulturu
Da bi CRO bio uspješan, potrebno vam je sudjelovanje vrijednih zaposlenika. Suradnja na svim razinama ključna je za prolazak CRO-a od početka do kraja.

Isto tako, za dovršetak vaše strategije bit će potrebna koordinacija s članovima tima i među odjelima. CRO često uključuje članove timova za upravljanje podacima, UX timove, webmastere i korisničku podršku.

Da bi osigurali da vaš CRO teče bez problema, educirajte sve članove tima i više osobe o ciljevima i prednostima samog CRO-a.

  • Angažirajte osobe koji se poklapaju s CRO načelima
CRO često uključuje podatke, strategiju, dizajn, copywriting i web razvoj.

Što se više povežete sa svojim timom od početka, to je vjerojatnije da ćete vidjeti uspjeh u svojoj CRO strategiji.

  • Dokumentirajte i pridržavajte se CRO procesa
Uspješna CRO strategija zahtijeva dobro definiran proces.

Ovaj bi postupak trebao započeti iznošenjem ključnih problema na vašoj postojećoj web stranici i načina na koji oni doprinose dobicima i gubicima u vašem toku konverzije.

Od tuda razvijte hipoteze za rješavanje ovih problema i izradite kalendar rasporeda aktivnosti.

Čitav vaš proces trebao bi se kretati oko A/B testiranja. Jednom kad započnete testiranje, vjerojatno ćete pronaći više mjesta za optimizaciju. Dokumentirajte te mogućnosti što detaljnije.

Obratite pažnju na sve nove mogućnosti za optimizaciju i osigurajte da svaka odluka bude potkrijepljena podacima i usklađena s vašim ukupnim poslovnim ciljevima.

  • Koristite CRO alate
CRO alati su bitan dio vaše strategije.

Evo nekoliko CRO alata koje treba uzeti u obzir:
  1. heat mapa
  2. A / B alati za testiranje
  3. više varijanti alata za testiranje
  4. alati za analizu ponašanja korisnika
  5. Google Analytics
  6. alati za praćenje korisnika na web stranici

  • Koristite CRO metodologiju istraživanja za primjenjive zadatke
Sve dobro CRO strategije započinju s istraživanjem.

To može biti u tri oblika:
  • iskusno istraživanje
  • kvalitativno istraživanje
  • kvantitativno istraživanje
Istraživanje iskustva obično uključuje prolazak kroz web stranicu, analizu upotrebljivosti i heurističku analizu kako bi se razumjelo funkcioniranje postojeće stranice.

Kvalitativno istraživanje može koristiti mrežne ankete, uvide u korisničku podršku i korisničko testiranje da bi se razumjelo kako vaši korisnici komuniciraju s vašom web stranicom te što ih odbija kada odluče napustiti istu.

Kvantitativno istraživanje uključuje web analitiku i praćenje kretanja korisnika kako bi se točno vidjelo gdje i kako korisnici ostvaruju konverzije, gdje se zadržavaju i sl.

Ovi će vam podaci dati temelj za vaš CRO i dat će vam do znanja točno gdje ćete usmjeriti svoje napore.

Kako izmjeriti uspjeh vaše CRO strategije?

Iako su povećane konverzije najočitiji pokazatelj uspjeha CRO-a, prevelika usredotočenost na konverzije može preusmjeriti njegov tijek CRO.

Pri mjerenju uspjeha vaše CRO strategije treba uzeti u obzir ostale mjerne podatke, poput stopa napuštanja početne stranice, vremena provedenog na web stranici, napuštanja košarice, cijene po konverziji i klikova.

Zapamtite, najvažnija je kvaliteta pretvorbi, a ne količina.

Usredotočite svoj CRO na angažman kupaca, iskustvo i zadržavanje i bit ćete na putu do uspjeha.

Na kraju…

CRO stratgije učinkovit su alat za poboljšanje stope konverzije. Dobra CRO strategija može otkriti toliko prilika za rast poslovanja.

Imajte na umu da CRO i SEO mogu raditi ruku pod ruku i zato slobodno nam se javite kako bi zajedno pronašli put do željenih ciljeva vaše web stranice.
 
Ana