Objavljeno: 09.05.2022. | 3 minute čitanja
Ako imate svoju web stranicu, velika je vjerojatnost da imate podešen Google Analytics (Universal Analytics). To je jedan od najpoznatijih i najpopularnijih alata za praćenje i mjerenje uspješnosti web stranice. Novost koju je Google nedavno objavio imati će utjecaj na velik broj web stranica: Universal Analytics odlazi u povijest i potrebno je prijeći na novu verziju - Google Analytics 4.
S obzirom da će Universal Analytics prestati bilježiti podatke nakon 1.7.2023., potrebno je što prije podesiti GA4. Po mogućnosti već danas! Na taj način, kada se podaci u Universal Analyticsu prestanu bilježiti, imati ćemo dovoljno veliki vremenski period za usporedbu novih podataka unutar novog GA4 sučelja.
Također, potrebno je napraviti plan migracije postojećih evenata koje smo godinama bilježili. Neki od njih uključivali su klikove na odlazne linkove (npr. facebook.com/arbona.hr) ili pak mjerenje preuzimanja dokumenata (npr. /ponuda.pdf).
Za ove opcije dakle nije potrebno raditi nikakve dodatne prilagodbe u kodu, sve što treba je instalirati GA4 tracking na isti način na koji ste podesili i Universal Analytics.
No je li to zaista tako? Naravno da nije. Idemo testirati jedan event iz Enhanced measurementa - praćenje odlaznih linkova.
Nakon što smo podesili GA4 page_view tracking bez ikakvih dodatnih event trackinga (jer želimo vidjeti kako funkcionira Enhanced Measurement), kliknuli smo na link koji ne vodi na našu domenu (arbona.hr) već na drugu domenu (arbona.rs).
Ako isti ovaj event filtriramo u Real-time, također je moguće vidjeti da sve funkcionira.
Ako vas zanima kako određeni posjetitelj koristi vašu stranicu, nažalost nećete prikupiti potpune podatke. Sada smo ipak došli do prepreke.
Kako bi se dodatni parametri zapravo i zabillježili, potrebno ih je dodatno podesiti unutar GA4 sučelja. To se radi unutar Configure > Custom definitions, a vrijednosti koje trebamo upisati su iste one koje smo već pogledati unutar službene dokumentacije.
Predlažemo da ukoliko želite koristiti puni potencijal Enhanced Measurementa, svakako uključite i ove parametre:
Page view:
Eto ga, sada bilježite sve potrebne podatke. Pošto je GA4 još u konstantnom razvoju, nadamo se da će se ovakve stvari ispraviti prije nego ova verzija u potpunosti zamijeni Universal Analytics. Do tada, potrebno je raditi prilagodbe kako bi iskoristili puni potencijal alata.