Strategija digitalnog marketinga za Black Friday 101

Objavljeno: 14.11.2017. | 11 minute čitanja

U (mikro)ekonomskoj teoriji postoje, između ostaloga, dva povezana pojma. Efekt snoba i efekt stampeda.

Efekt snoba pojednostavljeno predstavlja sjedeću situaciju - što manje ljudi posjeduje neki proizvod, to ga više ljudi želi. Razumljivo, svi žele posjedovati ekskluzivan ili jedinstven proizvod kojeg nitko drugi nema.

Efekt stampeda, s druge strane, je potpuno suprotan. Što više ljudi posjeduje neki proizvod, to ga više ljudi i želi. Potražnja za proizvodom raste što više ljudi posjeduje taj proizvod. Ak' ima sused, moram imat' i ja.

A koji nam dan u godini najbolje personificira efekt stampeda od Black Fridaya? Pogledajte samo ovu životopisnu scenu (iz SAD-a, naravno). Doslovno efekt stampeda.
 

Prema nekim istraživanjima, zbog Black Fridaya je do sada poginulo 10 ljudi, a ozlijeđeno je njih 105.

Tragično.
 


BLACK FRIDAY U DIGITALNOM MARKETINGU


No, Black Friday nije samo festival fizičke kupnje u trgovinama.

Danas se sve više Black Friday prometa ostvaruje preko interneta (čitaj: web-shopova, društvenih mreža, eBaya, Amazona...).

A super stvar kod online kupovine u vrijeme Black Fridaya je da vas krupnija žena iz susjedstva ne može zgaziti na smrt. A ako ste pak s "druge strane kase", ne trebate odgovarati za zgaženog kupca.

Zato zanemariti digitalni marketing u svojoj Black Friday strategiji je suludo. Čak i po život opasno.

Ne dovodite svoj život u opasnost i javite nam se za postavljanje AdWords ili Facebook kampanje. Postavljamo je odmah, a rezultati stižu i prije Black Fridaya. Garantiramo.

Ili možete pokušati sami.

No, za cjelovitu strategiju digitalnog marketinga za Black Friday ćete se morati uhvatiti u koštac sa gotovo svim segmentima digitala: PPC oglašavanjem, email i content marketingom, oglašavanjem na društvenim mrežama, SEO-om i analitikom itd.

Stoga, ako ste spremni za ovaj sveobuhvatan i dugotrajan proces, u sljedećih tisuću-i-nešto-riječi, donosimo sve o tome kako postaviti i provesti Black Friday digital marketing strategiju. Plus još nešto savjeta. Ipak je rasprodaja. Moramo i mi dati nešto gratis.

 

RACE MODEL DIGITALNE STRATEGIJE


Svi znamo koliko je važno pratiti i producirati content za sve faze customer journeya. Čak smo probali napraviti i nekakvu customer journey infografiku.

Za sistematizirano praćenje i implementaciju (posebice eCommerce) digitalnih kampanja, u Arboni koristimo poseban model.

RACE model obuhvaća upravo sve aspekte customer journeya (s dodatkom faze planiranja). Ovaj model izgleda otprilike ovako:
 
Arbona blog: RACE model za Black Friday

RACE model pomaže prilikom strukturiranja, upravljanja i poboljšanja rezultata strategije digitalnog marketinga tako što definira prioritete na koje se u pojedinoj fazi treba fokusirati.

Svaka faza RACE modela pokriva 5 osnovnih tehnika digitalnog marketinga.

Ovaj je model posebice prigodan za Black Friday - ovaj poseban dan u godini ne koristi web stranici samo kroz prodaju.

Ako pratite RACE model, obuhvatit ćete i područja digitalne strategije koja pozitivno utječu na brand awareness te lojalnost kupaca mnogo nakon Black Fridaya i blagdanskog razdoblja.
 


1. FAZA - PLAN: Planiranje Black Friday digitalne strategije


Kao što znamo, planiranje je presudno za uspješno poslovanje.

Stoga, iako ne spada u RACE akronim, faza planiranja je iznimno važna za digitalnu kampanju.

U ovoj je fazi ključno identificirati dostupne resurse te trenutnu digitalnu prisutnost. Time ćete moći planirati buduće akcije koje odgovaraju vašem dosadašnjem poslovanju.

Definiranjem sljedeća 3 područja i pitanja planiranja digitalne strategije, omogućit će vam da lakše ostvarite postavljene ciljeve:
 
  • Izlaganje proizvoda - Možete li uspješno promovirati i prezentirati svoje proizvode? Imate li dovoljno zalihe tih proizvoda?
  • Segmentacija kupaca - Jeste li identificirali ciljanu skupinu kupaca? Znate li gdje se nalaze, kako kupuju, koji su njihovi interesi?
  • Identifikacija resursa - Koji su vam dostupni resursi? Hoćete li sami voditi kampanju, ili ćete angažirati vanjsku agenciju?

Nakon definiranja spomenutih područja, identifikacija ciljeva i metrika će biti lakša i realnija.

 

2. FAZA - REACH: Privlačenje interesa


Prvo slovo u RACE akronimu označava "reach", odnosno potrebu za dosegom što veće ciljane publike kako bi je informirali o svojoj Black Friday ponudi.

U ovoj fazi uobičajeno najbolje prolaze kanali koji su dostupni najširoj skupini korisnika, pa je tako važno da se fokusirate na optimizaciju za tražilice, društvene mreže i AdWords oglašavanje.


1) Optimizacija za tražilice (SEO) - optimizirajte svoju web stranicu i web shop za tražilice kako bi vas vaša ciljana publika mogla organski pronaći.

Pošto je "Black Friday" pojam sve popularniji i u Hrvatskoj, za pretpostaviti je da će korisnici upravo pretraživati sve povezane pojmove za taj dan i to u vrijeme kada se on održava - oko tjedan dana prije 24. studenog.

Kako možete u par koraka optimizirati svoju web stranicu ili web shop za Black Friday:
 
  1. dodajte Black Friday kategoriju i na njoj uključite sve proizvode na akciji,
  2. kreirajte jednostavan Black Friday landing page koji linka na podstranice proizvoda te na njemu koristite popularne i kvalitetne ključne riječi (za istraživanje koristite besplatne alate kao što je Google Keyword Planner i KeywordTool.io),
  3. ažurirajte meta podatke s informacijama o trajanju Black Friday kampanje - budite sigurni da title tag sadrži glavnu ključnu riječ, a da meta description sadrži CTA s relevantnih informacijama o prednostima ponude (npr. besplatna i brza dostava),
  4. istražite ključne riječi za vaše proizvode ili usluge te im dodajte pojam "black friday",
  5. optimizirajte web za mobilne uređaje - za vrijeme Black Fridaya pretraživanja preko mobitela rastu 10 puta! Pazite na sljedeće elemente: jasne i optimizirane slike, jednostavna navigacija, jasni i čitljivi fontovi na manjim ekranima, jednostavna polja obrasca.

Arbona blog: Black Friday SEO

2) AdWords oglašavanje - organski rezultati u tražilicama su važni. A važni su i oni plaćeni.

Ponekad je teško organski se natjecati s većim konkurentima, no za plaćeno oglašavanje imate jedan as u rukavu - modified broad match. Dodajte +black friday svojem popisu ključnih riječi i obuhvatit ćete pretraživanja korisnika koje zanima Black Friday. Pazite samo na relevantnost pretraživanja za vaš asortiman.

AdWords i PPC oglašavanje je posebno važno tijekom Black Fridaya jer je riječ o samo jednom danu (ili vikendu). A u njemu mnogo toga može proći po zlu. Zato je važno dobro se pripremiti za ovih par važnih dana u godini.

Kako u par brzih koraka postaviti svoju Black Friday AdWords kampanju:
 
  1. pravilno napišite Black Friday oglas - istaknite pojam “black friday”, dodajte odbrojavanje do kraja akcije, dodajte iznos popusta u oglas...,
  2. kreirajte novi audience barem dan prije samog Black Fridaya i pokrenite remarketing,
  3. izbjegavajte oglašavanje na generičku ključnu riječ "black friday",
  4. nakon završetka Black Fridaya, ne zaboravite vratiti stare bidove i pauzirati Black Friday oglase!


3) Društvene mreže - ako već imate dosta pratitelja na Facebook stranici, svakako ih obavijestite o svojoj Black friday akciji. Ako pak nemate mnogo (angažiranih) Facebook pratitelja, poslužite se plaćenim oglašavanjem.

Pratite sljedećih 5 savjeta i ostvarite super rezultate s Black Friday kampanjom na društvenim mrežama:
 
  1. unaprijed pripremite svoj profil,    
  2. koristite FOMO (fear of missing out) - stvorite dojam hitnosti,    
  3. koristite hashtagove koji su relevantni za Black Friday i Cyber Monday (#BlackFriday, #CyberMonday, #sale …),
  4. planirajte i schedulajte svoje postove,
  5. u objavama pozovite korisnike da shareaju vaše postove - ponudite nešto zauzvrat (popust, natječaj...).
 
 

3. FAZA - ACT: Interakcija s publikom


Cilj reach faze je privući korisnike da posjete vašu web stranicu ili web shop.

Kada to i naprave potrebno je s njima kvalitetno interaktirati i pružiti im iskustvo koje će ih ohrabriti da ponovno posjete vašu web stranicu, pa čak i nakon Black Fridaya.

Ovo je faza contenta.

1) On-Site Black Friday odbrojavanja - uključite na svoju web stranicu timer koji će odbrojavati dane, sate, minute i sekunde do početka događanja. Takav će timer potaknuti korisnike da se vrate na vašu web stranicu kako bi mogli vidjeti ponudu na taj dan.

Arbona blog: Timer Black Friday

2) Blog - novi blog sadržaj ima dvojaki utjecaj - privlačenje novog web prometa na vašu web stranicu i angažman postojećih posjetitelja vaše web stranice.

Tjedan do dva tjedna prije samog događaja, redovno pišite blog povezan s Black Fridayom s kojim ćete potaknuti korisnike na angažman, ali i ostvariti visoke pozicije na tražilicama povezane s tim eventom.

Kroz svoj blog možete upoznati publiku sa svojom Black Friday ponudom bez otkrivanja previše informacija do samog početka akcije. Ipak ih želite držati konstantno angažiranima do samog početka.


3) Retargeting i remarketing - koristite retargeting (na društvenim mrežama) i remarketing (u AdWordsu) te ciljajte korisnike koji su već posjetili vašu web stranicu. Time ćete ih podsjetiti na svoju akciju te ih potaknuti da ponovno posjete vašu web stranicu i potencijalno ostvare kupnju.

 

4. FAZA - CONVERT: Kupnja proizvoda


Četvrta faza RACE modela svodi se samo na jedno - konverzije.

Cilj je utjecati na korisnika da kupi proizvod ili ostvari neki drugi cilj koji ste si zacrtali na početku - npr. prijava na newsletter, download kupona za kupnju u trgovini i slično.

U ovoj ste fazi već odradili optimizaciju organskog i plaćenog pretraživanja i oglašavanja, kako na tražilicama, tako i na društvenim mrežama te imate konstantan tok prometa na vašu web stranicu.

Sa sljedećim tehnikama možete kapitalizirati svoj dosadašnji napor:


1) Timeri na proizvodima - pošto u ovoj fazi posjetitelji pretražuju i pregledavaju vaše proizvode, zašto ne istaknuti njihovu ekskluzivnost?

Ovdje možete istaknuti sljedeće:
 
  • ako posjetitelj naruči proizvod odmah (ili u određenom periodu), ostvarit će neki poseban benefit (popust, besplatnu dostavu...),    
  • količina preostalih zaliha proizvoda.

2) Rast subscriber i mailing liste - iluzorno je očekivati da će svi posjetitelji kupiti proizvod za vrijeme Black Fridaya.

No, to ne znači da ne možete iskoristiti sav taj novi promet povodom velikih sniženja. Dapače, porast prometa u to razdoblje je odlična prilika za sakupljanje novih mailova i podataka o novim i potencijalnim kupcima.

Jasno navedite razlog zašto bi se posjetitelj prijavio na vašu mailing listu (npr. tjedni pregled akcija, jednokratni popust, ekskluzivne informacije...).

Prijave na newsletter tijekom Black Fridaya odlično će koristiti i u post-prodajnim fazama RACE modela.


3) Distribucija mikro-sadržaja - mikro-sadržaj je mala grupa riječi koju čitatelj može brzo skenirati te iz nje shvatiti širu poruku članka. S njime možete istaknuti ekskluzivnost i vremensku ograničenost kupnje proizvoda, a ako uz to uključite i atraktivan CTA, stopa konverzija će definitivno rasti.

Kroz ovaj kanal također možete nagraditi svoje lojalne kupce s popustima i kodovima. Time će se osjećati cijenjeno i zadovoljno čime raste vjerojatnost da će se ponovno vratiti na vaš web za vrijeme nadolazećih božićnih blagdana.

 

5. FAZA - ENGAGE: Post-kupovni angažman


Visoko angažirana publika će se vrlo vjerojatno ponovno vratiti na vaš web. Zato je engagement faza jedan od najvažnijih elemenata vaše kampanje.

Prateći sljedećih par koraka, možete još jače angažirati svoju publiku te s njima ostvariti dugoročan i kvalitetan odnos:


1) Pakiranje proizvoda - prvi fizički kontakt kojeg kupac ostvaruje s vašim brendom i proizvodom je samo pakiranje i način dostave. Stoga je važno da ove elemente provedete na najbolji mogući način. Dapače, pakiranje i dostava vas mogu istaknuti od konkurencije!


2) Email marketing - email marketing je jedan od najučinkovitijih kanala za Black Friday.

Osim za distribuciju prodajnog sadržaja, email marketing za vrijeme Black Fridaya je odličan način za njegovanje lojalnosti kupaca te poticanje njihove ponovne kupnje.

Ovo je posebice važno ako se uzme u obzir da se približava božićno i blagdansko vrijeme. Stoga uključite u svoje Black Friday email marketing kampanje i male božićne popuste.

Također nemojte zaboraviti istaknuti i poveznice na svoje društvene mreže kako bi dodatno angažirali svoje subscribere da istražuju vaš sadržaj, ponude i akcije.


3) Društvene mreže - korisnici za vrijeme Black Fridaya ne žele samo primati posebne ponude i novosti. Dijeljenje tog sadržaja sa njihovim prijateljima je također važan element njihovog customer valuea.

Time se potiče korisnike da sami generiraju sadržaj koji ih interesira, a isto predstavlja odličan način za ponovljenu kupnju, ali i kao element za konvertiranje novih kupaca.

Korisnici obožavaju savjete i recenzije svoje referentne skupine te će vrlo vjerojatno izvršiti kupnju ako su i njihovi prijatelji zadovoljni s proizvodom.


4) Mjerenje i analiza - nakon uspješne implementacije Black Friday RACE modela digitalne kampanje te prikupljanja vrijednih podataka, potrebno je mjeriti njene učinke te je prema potrebi unaprijediti.

Na temelju dobivenih podataka, osvrnite se na postavljene ciljeve te jeste li ih (ili niste) uspješno ispunili (i zašto).


Trebate pomoć kod postavljanja i provođenja Black Friday digitalne kampanje? Kontaktirajte nas.

Besplatno skinite Arbonin SEO ebook!
Podijeli na:
Arbona logo

Standard članstvo Arbona Cluba je besplatno. Prijavite se za dodatan sadržaja o digitalnom marketingu.

Niste član Arbona Cluba? Popunite podatke za prijavu i postanite član Arbona Cluba!

Arbona logo

Besplatna registracija u Arbona Club

Arbona logo

Zahvaljujemo na prijavi i registraciji.

Sada ste član Standard Arbona cluba.

Uživajte u našem sadržaju te nas za dodatna pitanja kontaktirajte.

Kontakt podatke pronađite u podnožju naše stranice.

Arbona logo

Arbona Club prijava

Prednosti Arbona Club-a koje vas očekuju

Za više informacija i prijavu u Arbona Club kontaktirajte nas!

Kontaktirajte nas
Što je user-generated content?
User-generated content (UGC) je sadržaj koji stvaraju korisnici, obično putem interneta i društvenih medija. To može uključivati slike, videozapise, recenzije, komentare, blogove i koje stvaraju sami korisnici umjesto tvrtke ili brenda.

Kroz ponovno dijeljenje user-generated sadržaja, možete predstaviti svoje proizvode na način koji je autentičan i originalan. Time pružate priliku svojim sljedbenicima da se istaknu na vašoj stranici, što može doprinijeti izgradnji osjećaja zajedništva oko vaše marke i potaknuti angažman korisnika.

... Saznajte više
Što je Linktr.ee?
Linktr.ee je online platforma koja omogućuje korisnicima da stvore jedinstvenu poveznicu koja vodi do kolekcije linkova. To omogućuje korisnicima da na jednom mjestu podijele više veza, kao što su linkovi do svojih društvenih mreža, web stranica, blogova i drugih online sadržaja.
Saznajte više
Što je Pinterest ploča?
Pinterest ploča je zbirka u koju korisnici mogu spremiti i organizirati slike, ideje i inspiraciju na tematski način, odnosno pribadače. To je kao virtualna pregrada na koju korisnici "prikvače" slike koje žele sačuvati ili dijeliti s drugima. Obično svaka ploča ima svoju neovisnu temu ili svrhu. Na primjer, možda imate marketinšku ploču za društvene medije ili ploču za grafički dizajn. Saznajte više
Što je Meta Business Suite i kako se koristi?
Meta Business Suite je sveobuhvatna platforma za upravljanje marketingom i oglašavanjem na Facebooku i Instagramu. Centralizira alate za povezivanje s korisnicima, stvaranje objava, zakazivanje oglasa i pristupanje uvidima radi optimizacije. 

Također, iz Meta Business Suitea na stolnom računalu možete brzo pristupiti drugim Meta alatima kao što su Ads Manager, Commerce Manager, Business Settings i ostalo.

... Saznajte više
Kako uključiti notifikacije za nove objave korisnika na Instagramu?

 

Ako ne želite propustiti objave nekog korisnika na Instagramu, primjerice neke super agencije za digitalni marketing koja često ima dobre i korisne savjete ;) ;), možete uključiti notifikacije kako bi vas aplikacija obavijestila svaki put kada taj korisnik objavi novi sadržaj. Još bolje, možete birati i za koju vrstu objava ćete biti obaviješteni.

Kako bi ste uključili obavijesti, pratite sljedeće korake:

1. Otvorite aplikaciju, a potom otvorite profil za koji želite primati obavijesti.

 

 

2. Na pregledu profila kliknite na ikonu zvona gore desno.

 

... Saznajte više
Koja je razlika između Facebook stranice i profila?

Ukratko, za stvarne, fizičke osobe namijenjen je profil, a za tvrtke, poznate osobe, udruge namijenjene su stranice.

 

Facebook račun, odnosno profil, može registrirati svatko, a u njega ćete se prijaviti korisničkim imenom i lozinkom. No, da bi kreirali Facebook stranicu, potreban vam je profil fizičke osobe. Za upravljanje Facebook stranicom se ne prijavljujete zasebnim korisničkim imenom i lozinkom, već se morate ulogirati u svoj osobni profil, tom profilu moraju biti dodijeljena administratorska prava na stranici, te ćete tako imati pristup upravljanju stranici.

 

Napomenimo i da male tvrtke često rade grešku te umjesto stranice otvaraju... Saznajte više

Kako pogledati Instagram feed bez preporučenih objava?

Sigurno ste primjetili unazad nekoliko mjeseci kako vam se u feed-u često pojavljuju preporučene objave profila koje ne pratite. Instagram će preporuke odabrati na temelju profila koje pratite, s kojima ste prethodno komunicirali ili pak na temelju vaših interesa.

 

Većina korisnika nije oduševljena tom promjenom te samo želi stari pregled nazad. Postoji dobra vijest za sve njih, a posebice one koji se još uvijek nisu oprostili s kronološkim pregledom newsfeed-a. Iako se sugestije ne mogu isključiti, možete ih isfiltrirati. 

 

Sve što trebate je dodirnuti (ili kliknuti, ako ste na računalu) Iz njega odaberite... Saznajte više

Kako sakriti listu pratitelja na Instagramu?

 

Bez obzira radi li se o vašem poslovnom ili osobnom profilu, mogućnosti potpunog sakrivanja liste onih koje vi pratite ili koji prate vas - nema. Broj onih koji mogu vidjeti te liste možete značajno smanjiti, no to donosi i neka druga ograničenja.

 

Jedini način kako možete sakriti liste pratitelja od većine drugih je učiniti svoj profil privatnim u postavkama korisničkog računa. Ukoliko imate privatni profil, svakog tko vas želi zapratiti morate posebno odobriti, a vaše liste pratitelja mogu vidjeti samo ti korisnici. No, ta privatnost se odnosi i na sav vaš sadržaj, odnosno objave,... Saznajte više

Kako dodati osobu za admina Facebook page-a?


Bez obzira na to upravljate li stranicom brenda ili osobnom stranicom na Facebooku, ponekad vam je potreban tim ljudi koji može uređivati ​​i objavljivati ​​sadržaj, pregledavati informacije o vašim pratiteljima i još mnogo toga. Evo kako dodati dodatnu osobu za admina Facebook page-a:
 
    
  1. Otvorite svoju Facebook stranicu. Na izborniku s lijeve bočne trake pomaknite se prema dolje i kliknite na ‘Postavke’.
  2. 
  3. Otvorit će se ‘Page settings’, a pomaknete li se prema dolje, ponovno po lijevoj bočnoj traci, naći ćete ‘Page roles’ - kliknite na njih.
  4. 
  5. Saznajte više
Što su Viber promo poruke?


Viber promo poruke su vrsta promotivne aktivnosti putem koje tvrtke mogu krajnjim korisnicima slati promotivne poruke direktno na njihove mobilne uređaje. Ove poruke šalju se korisnicima koji su pretplaćeni na primanje poruka od vaše tvrtke te korisnicima s kojima ste u prošlosti već ostvarili neku vrstu interakcije, a prikazuju se u istom obliku kao i privatne Viber poruke. 


Ovaj tip promo aktivnosti ima brojne prednosti: ... Saznajte više
Koliko je korisnika Facebooka i Instagrama u Hrvatskoj?


Facebook u Hrvatskoj ima oko , odnosno oko čak 48% stanovnika. Instagram koristi oko iz Hravtske, odnosno oko 30% stanovništva. 


Podaci se odnose na stanje u listopadu 2021., a detaljnju demografsku i geografsku strukturu korisnika možete otkriti u Arboninoj .

 

... Saznajte više
Kako do informacija o Instagram pratiteljima?


Najjednostavniji način za prikupljanje osnovnih informacije o Instagram pratiteljima je . Ovo je analitički alat koji pruža uvid u podatke o trendovima na Instagram profilu. Pomoću jednostavnih statistika i grafova omogućuje uvid u gotovo sve aspekte profila, contenta i pratitelja. 

Neke od informacija koje su dostupne na Insightsu: 
Instagram Insights je dostupan samo za poslovne profile.

 

... Saznajte više
Što je gamifikacija?
Gamifikacija je implementacija principa igre u situacijama koje nisu direktno povezane s igrama, a posebice je primjetna na društvenim mrežama. Na ovaj način korisnici društvenih mreža imaju priliku osvojiti nagradu u zamjenu za aktivnosti poput lajkanja, ostavljanja komentara ili osmišljavanja kreativnih elemenata (fotografija ili kratkih tekstova). Unošenjem gamifikacije u marketinške aktivnosti tvrtke potiču angažman i lojalnost kupaca, ali i rast svijesti o brendu. ... Saznajte više
Što je gerila marketing?
Gerila marketing je naziv za ili proizvodu, odnosno poticanje brand awareness-a. Ova marketinška strategija zahtijeva out-of-the-box razmišljanje i kreativan pristup, a vrlo često i relativno niska financijska ulaganja. Osnovni cilj gerila marketinga je iznenaditi javnost i tako potaknuti širenje priče o brendu. ... Saznajte više
Što je to LinkedIn Sales Navigator?

Sales Navigator olakšava prodaju putem odnosa pomažući vam da se povežete s pravim ljudima. Putem LinkedIn Sales Navigatora možete omogućiti prodavačima da ovladaju virtualnom prodajom, integrirati se s CRM-om kako biste zabilježili aktivnosti i oslobodili vrijeme za prodaju, ojačati odnose s korisnicima pomoću LinkedIn-ove mreže za povezivanje. LinkedIn Sales Navigator omogućuje da brzo utrvdite interes kupaca i identificirate načine za izgradnju odnosa.... Saznajte više
Zašto koristiti LinkedIn grupe?

Uključivanje u relevantne LinkedIn grupe i aktivno sudjelovanje u istima mogu biti vrlo efikasan marketinški alat. Putem LinkedIn grupa možete informirati tržište o svojem postojanju, graditi osobni ili kredibilitet tvrtke u određenom području, privući potencijalne kupce na svoju web stranicu, povezati se s brojnim ljudima na društvenim mrežama, prezentirati svoju ponudu.... Saznajte više
Kako Instagram Questions mogu doprinijeti poslovanju?

Instagram Questions jedna je od mogućnosti unutar Instagram aplikacije koja vas može dodatno povezati s vašim pratiteljima ili ciljanom skupinom. Questions su sjajan način da direktno od samih pratitelja saznate informacije koje vam trebaju. Npr. unutar Instagram pitanja od vaših pratitelja možete zatražiti feedback na posljednji blog koji ste pisali. Možete ih pitati koji su im trenutno najveći izazovi u poslovanju. Možete ih pitati o kojim temama žele znati više, što je sjajan način da iz prve ruke saznate kako unaprijediti svoje poslovanje.
 
 
... Saznajte više
Što su to zbirke na Instagramu?

Pronašli ste inspiraciju za uređenje doma? Cipele koje želite oduvijek kupiti? Mjesta koja želite posjetiti? I sve to želite imati dostupno na nekoliko klikova? Spremite ih u zbirke na Instagramu!

Naime, uz pomoć zbirki na Instagramu lako možete tematizirati objave i organizirati spremljene.

Za pohranjivanje objava u posebnu mapu koju možete u bilo kojem trenu pregledati, odaberite tri vodoravne linije u gornjem desnom kutu iznad profilne slike i odaberite karticu Spremljeno. Kliknite na plus znak u gornjem desnom kutu kako biste napravili novu kolekciju i imenovati je. Nakon toga za pohranjivanje objave u arhivu samo trebate pritisnuti... Saznajte više
Što je Instagram Story Highlights te kako koristiti?
ili naglasci, omogućavaju kreiranje zasebnih mapa unutar vlastitog Instagram profila u koje ćete dodavati određene Storyje. S obzirom na to da Storyji mogu trajati samo 24 sata, ovo je odličan način da svoje priče spremite i dulje.

Unutar jednog Instagram naglaska moguće je dodati sto priča, a možete ih imenovati po želji - npr. putovanja, restorani, prijatelji, obitelj te slično, ovisno o tematici samog naglaska. Postoje i besplatne aplikacije, poput Highlight Cover & Logo Maker for Instagram preko kojih jednostavno možete odabrati ujednačene fotografije za istaknute naglaske te tako uljepšati svoj feed.

... Saznajte više
Što je Instagram IGTV?
ujedno je samostalna aplikacija, ali i dodatak unutar Instagrama koji korisnicima omogućava objavljivanje videozapisa duljih od jedne minute.

Maksimalna duljina IGTV videozapisa kada se on prenosi putem mobilnog uređaja jest 15 minuta, a kada se prenosi putem stolnog računala, sat vremena (60 min).

Maksimalna veličina videozapisa može biti 650MB za zapise kraće od 10 minuta te 3.6 GB za zapise do 60 minuta.

... Saznajte više
Što je Instagram Shopping?
također je jedna od značajki Instagrama koja putem fotografija i videozapisa omogućuje korisnicima kupovinu.

Dok smo prije morali pretraživati web stranicu proizvođača kako bi pronašli modni dodatak koji promovira naš omiljeni influencer, sada to možemo napraviti direktno preko objave ili Storya.

Kako biste mogli na ovaj način prodavati svoje proizvode na Instagramu, morate zadovoljiti sljedeće kriterije:
Morat ćete povezati svoj Instagram profil s Facebook katalogom putem Catalogue Managera ili putem Facebook Partner poput Shopify ili BigCommerce.... Saznajte više
Što je Instagram Story?
značajka je Instagrama koja omogućuje postavljanje fotografija ili videozapisa u duljini od 15 sekundi koje će automatski nestati s feeda korisnika po isteku 24 sata. Opcije su uistinu raznolike te je iz istog razloga Story jedan od omiljenih dodataka brojnih korisnika.

Na vlasitit Story korisnik može dodati ankete, upitnike, emotikone, hashtagove, naljepnice te mnoge druge opcije, no zahvaljujući naglascima, u koje možete dodati do 100 svojih priča, ne moraju biti zauvijek izgubljeni nakon proteka roka od 24 sata.


Instagram Story može biti korisno rješenje i za brojne tvrtke. Oni su još jedan način da iskoristite strast... Saznajte više
Što je nagradni natječaj, a što nagradna igra?
Često na društvenim mrežama možete susresti, tzv. “giveaway”, postove gdje se nešto daruje pri čemu je potrebno ispuniti određene definirane uvjete.

Jedan od popularnijih načina izgradnje online zajednice na društvenim platformama svakako su nagradne igre ili nagradni natječaji. Prilikom osmišljavanja kako povećati pozornost korisnika uvijek dođe odluka na neko darivanje koje će zasigurno privući korisnike, pogotovo ako su uvjeti za sudjelovanje jednostavni.

Međutim, upravo zbog toga često nailazimo na svakojake nagradne natječaje i nagradne igre koji nisu u skladu s propisanim zakonima Republike Hrvatske.




Svaka platforma ima također... Saznajte više
Što je Facebook proračun koji se postavlja tijekom cijelog trajanja kampanje?
proračun koji se postavlja za cijelo vrijeme trajanja kampanje daje se Facebook-u koji onda s njime raspolaže na dnevnoj bazi, ali odabire se datum završetka kampanje.

Facebook na ovaj način proučava performanse kampanje i na temelju njezinih rezultata.

Ako primijeti da su jedan dan prilike kampanje veće, onda će taj dan potrošiti više proračuna kako bi što više iskoristio danu mogućnost. Nakon toga, snizit će dnevnu potrošnju i rasporediti po danima u kojima mogućnosti nisu toliko velike dok opet ne dođe neki od boljih dana. Na kraju dana, ukupna potrošnja izjednačit će se s izvornim proračunom... Saznajte više
Što je Facebook dnevni proračun (budžet)?
je iznos koji ste spremni potrošiti na određeni skup oglasa .

, a ne na razini cijele kampanje. Njega je najlakše postaviti, ali treba pripaziti ako je više aktivnih setova oglasa postavljenih na računu.

Uz dnevne proračune Facebook će trošiti samo onaj iznos proračuna koji je postavljen po setu oglasa. Ako se pitate je li to jednostavno - jest! Svakog dana možete računati na to da ćete , što olakšava kontrolu proračuna i planiranje.

Nakon što se postavi dnevni proračun, postavi se prosjek. Što to znači? Facebook će tako pokušati dobiti očekivane rezultate u vrijednosti... Saznajte više
Koje su metrike vidljive samo kod YouTube kampanja?
koje su vezane za i ne mogu se koristiti niti kod jedne druge kampanje (pretraživačke, prikazivačke):
  ... Saznajte više
Što je response rate i response time na Facebook stranici?
Stopa odgovaranja na Facebook stranici (response rate) i vrijeme odaziva (response time) prikazuju koliko brzo i dosljedno upravljate Facebook stranicom. Ako imate visoku brzinu odgovora i brzo vrijeme odziva, korisnici koji posjete vašu FB stranicu će vidjeti bedž “Very responsive to messages”.


Zamislite ovaj scenarij: 

Večerate i osoba (nazovimo je Marko) pored vas vam postavlja pitanje. Ne odgovarate i samo nastavljate jesti. Marko ponovno postavlja pitanje misleći da ga možda niste čuli. I ponovno tišina. 

Kako mislite da se Marko osjeća? Nevjerojatno frustrirano i iživcirano u toliko mjeri da će mu svaki put kad vas se... Saznajte više
Kako se može ciljati na Facebooku?
Ciljati (eng. target) publiku za Facebook oglase može se na nekoliko načina. Na primjer, može se stvoriti prilagođena publika koju određujemo prema određenim postojećim informacijama, prema lokaciji, dobu, spolu, jeziku, prema poveznicama s drugim korisnicima i slično.  Saznajte više
Marketing na društvenim mrežama za poslovnjake
Svi ili velika većina vaših korisnika ima barem jedan profil na nekoj od društvenih mreža. Ako je vaše poslovanje jako dobro funkcioniralo u doba televizije, billboarda i plakata - nema razloga da vam ne ide u vrijeme društvenih mreža. Sastavite strategiju oglašavanja i pričajte priču koju će voljeti. 



Nećemo uopće trošiti vaše vrijeme na objašnjavanje važnosti društvenih mreža u poslovnom sektoru. 

Možemo samo zaključiti kako su . Ako želite ostvariti kontakt s kupcima, klijentima i partnerima ili održavati postojeće odnose - aktivan profil na društvenim mrežama je nužan.

Ako mislite kako je vaše poslovanje specifično... Saznajte više
Povećajte broj vaših Instagram pratitelja

Povećajte broj sljedbenika na Instagramu tako što ćete svakog dana objavljivati kvalitetan sadržaj, videozapise, emitiranje uživo i Instagram priče. Uglavnom, budite kreativni! Istražite relevantne, popularne hashtagove i dodajte lokaciju na svaki vaš post. Podijelite Instagram objave na Facebooku i . Takve objave na Facebooku postižu 25% više reakcija i komentara.
 


Instagram algoritam određuje koje će se objave prikazati na feedu i u kojem redoslijedu će ih prikazati. Zato je jedan od bitnijih faktora u određivanju poretka i odabiru objava konzistentnost objavljivanja sadržaja. 

Ako , Instagram algoritam će se pobrinuti... Saznajte više

Na kojim društvenim mrežama se oglašavati?
Instagram je bolja opcija ako se oglašavate u fitness ili modnoj industriji. Facebook će donijeti bolje rezultate trgovini s alatima ili brandu dječje hrane. YouTube oglašavanje je zbog svoje prirode i raznolikosti sadržaja jednako dobar za oglašavanje lijepog kardigana i praktične udarne bušilice.



je, bez premca, . Ovu društvenu mrežu koristi . Da, svaki dan, dva milijun Hrvata. 

Facebook je zapravo moderna verzija starogrčkih agora. To je mjesto gdje se pojedinci okupe kako bi čitali tuđe stavove i iznosili svoje, saznali što ima novog kod prijatelja, lajkali fotografije i još mnogo toga.... Saznajte više
Optimizacija Facebook oglasa: Link Clicks ili Landing Page Views?
Optimizacija Facebook oglasa prema Link klikovima i prema pogledima na odredišnu stranicu dostupna je jedino za Traffic kampanju. Landing Page View optimizacija znači da Facebook korisnik mora kliknuti na Facebook oglas i doći na odredišnu stranicu, dok Link Click optimizacija znači da Facebook korisnik samo mora kliknuti na link.


Kao što je svima jasno, i najsitnije podatke o Kako bi ih obradio što brže i kvalitetnije, (strojno učenje), koje otključava nevjerojatan potencijal za oglašavanje. 

Upravo zbog tog strojnog učenja, Facebook može optimizirati oglase. On pomoću skuplja podatke o korisničkom ponašanju nakon... Saznajte više
Što je Facebook Pixel i čemu služi?

Facebook Pixel je analitički alat koji . Sastoji se od koda koji se mora dodati na web stranicu. Nakon što je dodan, on mjeri izvedbu te prati interakciju svakog posjetitelja na vašoj web stranici. 

Facebook Pixel se aktivira svakog puta kada posjetitelj s Facebooka dođe na vašu web stranicu i te S obzirom na to da Pixel prati Facebook korisnike, Pixel vrlo lako možete upotrijebiti za r i za detaljniji uvid u samo ponašanje online korisnika tijekom njihove posjete web stranici. 

Tako možete:

 


... Saznajte više
Kako pronaći ideje za pisanje poslovnog bloga?
Poslovni blog je online članak koji tvrtkama može pomoći u raznim segmentima. Na primjer, može , može izgraditi povećati i može pozitivno utjecati na i na

Pravo pitanje za svaku tvrtku je o čemu pisati i kako pisati blogove. Morate li biti striktno poslovni i ozbiljni ili pak ležerni i prijateljski nastrojen? 

Ako ćemo iskreno - citiranje zakonskih članaka i stručnih termina može interesirati jedino vaše kolege stručnjake koji će razumjeti vaš hijeroglifski jezik, a ostali (oni zbog kojih i pišete blogove), će vas zaobilaziti u velikom luku. 

Ton koji će... Saznajte više
Instagram oglašavanje u Hrvatskoj: ima li smisla?
Instagram je mobilna aplikacija stvorena 2010. godine. Kao i većina društvenim mreža danas, Instagram no samo za poslovne korisnike. S obzirom na to da je u Hrvatskoj sve više i više Instagram korisnika, oglašavanje na Instagramu je sve više traženo.

 

 


Instagram je trenutno najpopularnijakoja omogućuje korisnicima diljem svijeta dijeljenje svojih doživljaja s prijateljima.

U veoma kratkom vremenu je zauzeo društvenih mreža u Hrvatskoj, dok se na prvom mjestu još uvijek drži Facebook. 

bilo je u svibnju 2017. godine, kada je s 390.000 korisnika početkom 2017. došao na... Saznajte više
Koja je razlika između boostanja postova i Facebook Adsa?
Ukratko, jedino možete promovirati u svom Newsfeedu po veoma pojednostavljenom procesu. Boost primarno S druge strane, imaju mnogo više opcija, kao postavljanje ciljeva koje želite doseći, odabir

Boostanjem zapravo promovirate v u vlastitoj vremenskoj traci (timeline).
Možete odabrati: Boostati mogu i drugi administratori Facebook stranice, ali samo ako imaju pristup vašem računu.

Boostani postovi i objave koju promovirate te za dobivanje . Boostanje je odlično za , a i dijeljenje može rezultirati dobrim glasom na društvenoj mreži.

Zahvaljujući novom updateu sada za   Ako umjesto angažmana (prikupljanje lajkova i reakcija) odaberete... Saznajte više
Kako pratiti uspješnost Facebook kampanje?
Koliko je pojedina Facebook kampanja uspješna, najlakše je saznati pomoću određenih mjernih parametara koji se nalaze uTamo možete filtrirati kampanje prema određenom vremenskom razdoblju i definiranim ciljevima te detaljnije analizirati svaku kampanju, svaki Ad Set (grupu reklama) i svaku reklamu posebno. Za uspješnost Facebook kampanja, najčešće se prate (odnos klikova i ukupnog broja prikaza reklame), (cijena po 1000 impresija ili prikaza), (cijena po kliku), (dosegu) (korisnikovim utiscima ili doživljajima na oglas).


Svatko ima vlastitu viziju što znači imati uspješnu Facebook kampanju. Ono što netko smatra uspjehom prvenstveno koju vodi i koje... Saznajte više
Kako funkcionira YouTube oglašavanje?

Kao što već i ptice na grani znaju, sadržaja. Također, , tik do Googlea. Upravo zbog toga, YouTube ima izniman potencijal za oglašivače, posebice ako se uzme u obzir da je video ključni marketinški alat.

Uzevši u obzir potencijal videa, ogroman broj YouTube korisnika i posjetitelja te konstantnu potrebu oglašivača za diverzifikacijom i isticanjem od konkurencije, YouTube je fenomenalan kanal za - edukacijski videi za početnu fazu, videi koji uspoređuju različite proizvode, usluge ili lokacije za drugu fazu i recenzentski videi brendova i specifičnih proizvoda za posljednju fazu.

Kako bi se distribuirao taj sadržaj, potrebno je... Saznajte više

Koje su najpopularnije društvene mreže?
Društvene mreže postale su oblik svakodnevne privatne ali i poslovne komunikacije. Često se susrećemo s nekim novim oblicima društvenih mreža, no, tek nekoliko njih nalazi se u samom vrhu popularnosti kod korisnika. U nastavku donosimo popis najkorištenijih društvenih mreža:

Kod izbora društvene mreže za oglašavanje vašeg poslovanja nemojte se voditi samo brojem trenutno aktivnih mjesečnih korisnika. Bitne su i njihova primarna svrha, karakteristike prosječnog korisnika određene društvene mreže, odgovara li vašem brendu ta platforma i na koliko društvenih mreža možete imati aktivan profil. 

Kako bi vam bilo jednostavnije odrediti društvenu mrežu za vaš posao, donosimo listu najpopularnijih društvenih... Saznajte više
Što je hashtag i kako ga koristiti za marketing?
Hashtag (#) je znak koji na društvenim mrežama označava početak izraza koji se koristi za kategorizaciju sadržaja. Znak ljestvi kojeg slijedi neki izraz napisan bez razmaka, interpunkcijskih i posebnih znakova služi za grupiranje tematski povezanog online sadržaja.



Sada već davne 2 kakvog danas poznajemo. Zanimljivo je kako je njihova ideja u početku odbijena. 

U kolovozu iste godine San Diego je zahvatio požar i novinari su počeli koristiti #SanDiegoFire u svojim twitovima. Možemo reći kako su to sami počeci korištenja hashtaga. Svoje kada je Twitter dodao poveznice na sve hashtagove te omogućio njihovo pretraživanje.

Danas... Saznajte više
Elena Majer