Vaša kontakt osoba

Ana Gavrić
ana.gavric@arbona.info
+385 99 774 5084

Kako povezati druge Google servise sa GA4?

Objavljeno 20.7.2022 10:20:24
Kako povezati druge Google servise sa GA4?

Intro

Nastavljamo sa našom progresivnom serijom postavljanja Google Analytics 4 računa. Naučili smo kako putem Google Tag Managera podesiti osnovno praćenje stranice, dodatne evente na temelju interakcija posjetitelja, prilagoditi evente i kreirati nove na GA4 strani, kao i definirati ih kao konverzije. Sada dodatno trebamo podesiti spajanja Google Analytics 4 s drugim Google servisima.
 
1. Google Analytics 4: Product links

Kao što vidimo na navedenoj slici, postoji dosta servisa koji se mogu povezati sa GA4. Ukoliko ćete ovaj članak čitati kroz nekoliko mjeseci, velika je vjerojatnost da će broj navedenih proizvoda iz Google palete dodatno narasti. Danas nećemo proći kroz sve već kroz par koji su najčešći. Ono što je u startu najbitnije za spomenuti je da morate imati “edit” prava na GA property levelu za spajanja sa svim Google alatima.
 

Google Search Console

Search Console (SC) je još jedan besplatan Google alat, a izvješća koja dobijete nakon što povežete te alate pružaju informacije o izvedbi vašeg organskog (neplaćenog) prometa. Možete vidjeti podatke kao što su upiti/pretraživanja korisnika i koliko se puta URL-ovi vaše web stranice pojavljuju u rezultatima pretraživanja (SERP), zajedno s podacima o ponašanju korisnika nakon samog klika na rezultat na Googleu. Kompletan popis svih izvješća, odnosno dimenzija i metrika pronađite na službenoj GA dokumentaciji.

Kako biste mogli povezati GA4 i Search Console, morate biti potvrđeni vlasnik weba unutar Search Console te imati dopuštenja za "uređivanje" GA4 propertya. 

Kako biste napravili povezivanje, potrebno je otići na GA4 Admin > Property > Product links > Search Console links.

 
2. Search Console: Submit linking

Označite domenu koju želite povezati sa vašim GA4 računom i odaberite Confirm. Nakon toga trebati ćete odabrati i željeni Stream (ukoliko ih imate više, odaberite željeni - u protivnom ćete imati samo jedan izbor). Provjerite da je sve kako želite i potvrdite spajanje klikom na Submit!
 
3. Search Console - Review & Submit

Kada uspješno povežete Search Console s Google Analytics računom, podaci iz SC biti će omogućeni svim korisnicima GA4 računa (čak i ako nemaju pristup tom Search Console računu).
 

Google Ads

Google Adsi su jedan od najbitnijih marketinških kanala u Hrvatskoj, ali i u svijetu. Teško da bilo koje poslovanje može biti uspješno bez uspješne kampanje na Googleu, bilo da se radi o GSN (oglasi na tražilici), GDN (oglasi na drugim web stranicama) ili YouTube oglašavanju.

Povezivanje GA4 računa sa Google Ads računom omogućuje vam da vidite kako korisnici reagiraju na vaše marketinške kampanje te da pratite ponašanje posjetitelja  od trenutka kada pretražuju određene pojmove na Google tražilici (samo pojavljivanje vaših oglasa a nakon toga i klikovi) pa sve do trenutka kada dođu na vašu stranicu (kako se ponašaju i ispunjavaju li ciljeve). Zato je izrazito bitno napraviti ovo spajanje jer dobijete širu sliku o vašim posjetiteljima, ali i rezultatima kampanje na temelju kojeg možete raditi potrebne izmjene i optimizacije.

Kako bi napravili spajanje, ponovo je potrebno otići na GA4 Admin > Property > Product links > Google Ads links. Kliknite na “Choose Google Ads accounts” i odaberite račun koji želite povezati sa GA4. Ukoliko imate više Google Ads računa (kao na slici ispod), morate pronaći onaj račun koji vam je relevantan. Ukoliko vam ima smisla povezati i više računa, također možete napraviti više od jednog spajanja.
 
4. Povezivanje Google Ads i GA4

Nakon što odaberete račun, imati ćete još 2 dodatne opcije:
 
  • Enable Personalized Advertising - omogućuje dijeljenje RM lista
  • Enable Auto-Tagging - omogućuje praćenje bez UTM tagova

Predlažemo da obje opcije ostavite uključene.
 
5. Povezivanje Google Ads i GA4

Pored ovog, za naprednije spajanje sa Google Ads svakako uključite i Google Signals (GA4 admin > Data Settings > Data Collection > Google Signals).

Što Google Signals omogućuje?
 
  1. Cross Platform reporting - ukoliko ste prijavljeni na svom Windows računalu i iPhoneu na isti Google račun, možete biti prikazani kao 1 user (ne kao 2 u GA3 slučaju). Jedina napomena - morate imati minimalno 500 usera dnevno da bi sučelje moglo prikazati ovakvo izvješće.
  2. Remarketing - možete izraditi Audience i podijeliti ih sa Google Ads za ponovno oglašavanje.
  3. Advertising reporting - Google može razraditi holistički pregled posjetitelja (npr. može se vidjeti da je netko istraživao sadržaj na mobitelu, pa nakon toga kupio proizvod na desktopu) što je korisno ukoliko radite Google Ads kampanje. U protivnom bi ispalo da takva osoba nije napravila konverziju.
  4. Demographics & interests - prikupljaju se dodatni podaci o posjetitelju - dob, spol i interesi. Bez uključenog Google Signals reportinga nije moguće vidjeti takve podatke unutar Google Analyticsa (npr. muško, 18-24 godina)

6. Google Signals
 
Ako želite uključiti Google Signals, morate informirati posjetitelja da o njemu prikupljate dodatne podatke - potrebno je staviti informaciju o načinu prikupljanja osobnih podataka unutar svojih tekstova o Privatnosti (Privacy policy). Naravno, nije dovoljno samo informirati posjetitelja, već napraviti sve prema GDPR odredbama. No GDPR i Consent mode je nešto što ćemo ostaviti za drugu priliku.

Nakon što povežete Google Ads i GA4 račune, svatko s pristupom na GA4 moći će vidjeti povezane Google Ads podatke. Isto tako, ako odlučite uvesti GA4 podatke (konverzije i remarketing liste) na Google Ads račun, svatko s pristupom tom Google Ads računu moći će vidjeti vaše uvezene Analytics podatke.
 

Povezivanje s drugim Google servisima

Kao što vidite, spajanja su poprilično jednostavna. Bitno je samo da imate dovoljnu razinu prava i na Google Analytics 4 strani, ali i na dodatnim Google alatima koje želite povezati. Pored ovih najčešćih povezivanja koja zaista preporučujemo povezati čim napravite GA4 račun, ovisno o tome koje sve dodatne Google servise koristite, napravite i dodatna spajanja.

Sva ta dodatna povezivanja imaju isti proces i manje više ih možete povezati u svega nekoliko klikova. U svakom slučaju, ukoliko koristite bilo koji od navedenih alata, povežite ih sa GA4. Ako prikazujete oglase na svojoj stranici, svakako napravite spajanje sa Ad Managerom (Google Adsense). Ukoliko imate mobilnu aplikaciju i koristite GA4 kao app stream, povežite Google Play. BigQuery je još jedna nova mogućnost koju GA4 nudi i tu temu ćemo ostaviti za jedan od budućih blogova s obzirom da je to jako velika i bitna tema.
 

Outro

Za kraj, moramo spomenuti još jedan bitan detalj, ali i malu najavu za jedan od idućih blog članaka. Naime, nakon što napravite povezivanje GA4 sa nekim alatima (npr. Search Console ili Google Ads), nećete imati vidljivo izvješće unutar svog GA4 reporting sučelja. Iako ste povezali alate, nigdje na prvu neće biti vidljivo da je povezivanje zaista bilo uspješno niti ćete moći pronaći neko od standardnih izvještaja vezano za te alate kao što je to bio slučaj kod Universal Analyticsa.

Kako bi vidjeli navedene reporte, morat ćemo prilagoditi standardni izgled GA4 izvješća ili raditi napredne izvještaje (Explore sekcija). Sve navedeno ćemo prolaziti u budućim člancima vezanim za GA4 tako da se prijavite na naš dedicirani GA4 newsletter ako već niste kako bi dobili obavijest kada izađe novi GA4 članak.
  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM