Vaša kontakt osoba

Andrej Tonković
andrej.tonkovic@arbona.hr
+385 99 2087 404

Želite imati bolju poziciju na Googleu? Evo SEO liste za kvalitetnu optimizaciju!

Objavljeno 4.4.2019 11:02:57
Želite imati bolju poziciju na Googleu? Evo SEO liste za kvalitetnu optimizaciju!
SEO, optimizacija za tražilice, SERP, Google rezultati, organski promet…. Sigurno ste već čuli za većinu ovih pojmova. No znate li što oni znače? Ili bolje pitanje - znate li čemu SEO uopće služi?

Da… organski promet. Super! Osim što bi SEO mogli definirati kao skup tehnika kojima se web stranice bolje rangiraju unutar Google rezultata pretraživanja, SEO je mnogo više od toga. Kvalitetan SEO je, moglo bi se reći, JEDINI RAZLOG zbog kojeg vas online korisnici pronalaze i odluče posjetiti vašu web stranicu ili online trgovinu. 

Evo odličnog primjera! 

Na kavi ste s prijateljima i na temu dođu pločice za kupaonicu. Odlična tematika jer upravo renovirate kupaonicu. Brže bolje vadite mobitel i počnete guglati najbolje pločice za kupaonicu. Prošvrljate po prvoj stranici rezultata pretraživanja i upadne vam u oko slika pločica koje bi idealno pristajale vašoj kupaonici. Kliknete na rezultat i bookmarkate ga za poslije kako bi mogli malo bolje proučiti online trgovinu i, vrlo vjerojatno, kupiti te pločice. Da se XY stranica nije našla među prvim rezultatima pretraživanja, teško da bi je uopće primijetili. 

Nakon ovog primjera, razmislite koliko često ste se našli u situaciji da ste izvadili mobitel kako bi pronašli neku informaciju na internetu? Vjerujemo da vrlo često. Vi ste sasvim uobičajen korisnik koji se služi tražilicom na internetu kako bi pronašao odgovore na svoja pitanja. No jeste li se ikada zapitali kako Google određuje kojim će redoslijedom prikazivati rezultate? Odgovor je u optimizaciji za tražilice

Optimizacija za tražilice je dugoročan proces kojem treba pristupiti vrlo oprezno, pametno i strateški jer na temelju određenih elemenata, Google odlučuje jeste li se zaslužili pojaviti na prvoj stranici rezultata pretraživanja ili niste. 

Najbolje prakse i metode optimizacije za tražilice

Imate web stranicu ili web shop koji su prepuni različitim sadržajem. Na primjer, lista cjelokupne online ponude, slike i opisi proizvoda, sadržaj koji opisuje vašu tvrtku, vaše usluge, blogovi,... ma ima toga! 

Konstantno se trudite stvarati novi sadržaj jer ste pročitali da to Google voli, no ipak vas nema nigdje na Googleu. Razlog tome je što niste optimizirali online sadržaj. Bez optimizacije, Google (što znači da ni korisnici), neće vidjeti vaš sadržaj kojeg s mukom stvarate. 

Potrebna vam je osnovna optimizacija stranica. Kažemo osnovna, jer se cjelokupna optimizacija stranice sastoji od više preko 200 elemenata koji utječu na njezino pozicioniranje. Ovih nekoliko koje ćemo nabrojati su “MUST HAVE” želite li biti u istom rangu s najjačom konkurencijom, pa se zato smatraju i najboljom praksom za optimizaciju stranica.

1. Meta oznake (meta tagovi)

Meta oznake su isječci teksta koji opisuju sadržaj stranice. Meta oznake se ne pojavljuju na samoj stranici već u kôdu stranice te olakšavaju tražilicama razumijevanje o čemu se na stranici zapravo radi. 

Meta oznake postoje samo u HTML-u te se obično nalaze u “glavi” stranice, pa su vidljive samo tražilicama. Postoje četiri glavne vrste meta oznaka koje vrijedi koristiti i koje će vam pomoći u povećanju online prometa. Moramo napomenuti da postoji više od četiri vrste meta oznaka, no nisu toliko relevantne za samu poziciju.


Naslovna oznaka (title tag)


Naslovna oznaka je jedna od prvih stvari koje korisnici vide u rezultatima pretraživanja (SERP-u). Google taj tekst vidi kao naslov vaše stranice (plavi tekst). Tekst se također vidi na traci web preglednika i na društvenim mrežama kada netko odluči podijeliti vašu stranicu ili blog.
 
Naslovna oznaka mora: biti jasna, opisna, imati ključnu riječ i ne biti dulja od 60 znakova uključujući razmake.


Meta opisi (meta description)


Meta opis objašnjava tražilicama i online korisnicima o čemu se radi na samoj stranici. Važno je napomenuti da se meta opisi ne prikazuju uvijek u rezultatima pretraživanja jer Google često sam odabire što će prikazati za sam opis stranice. Također, ključne riječi u meta opisima ne utječu direktno na samo rangiranje stranice, no kvalitetan meta opis može privući online korisnike da kliknu na vaš rezultat.
 
Meta opisi moraju biti opisni i biti unutar 100-160 znakova uključujući razmake.

SEO optimizacija Title tag i meta opisi

Meta Robots atributi


Meta Robots atributom govorite Googleu što želite da učini s vašim stranicama. Ova meta oznaka ima sličnu svrhu kao i robots.txt. Općenito se koristi za sprječavanje indeksiranja pojedinačnih stranica na tražilici, dok će robots.txt spriječiti indeksiranje cijele web lokacije ili dijela web lokacije.
  • index/noindex - pokazuje Google robotima želite li stranicu prikazati u rezultatima traženja ili ne
  • follow/nofollow - govori Google robotima što učiniti s linkovima na web stranicama - trebaju li im vjerovati i slijediti ih na sljedeću stranicu ili ne.


Meta vrsta sadržaja (meta content type)


Ova je oznaka potrebna za definiranje skupa znakova koje upotrebljavate na stranici i treba biti prisutna na svakoj stranici. Njezino izostavljanje može utjecati na to kako se stranica prikazuje na web pregledniku. 

2. Optimizacija slika

Optimizacija slika prema seo pravilima

Google ne može vidjeti što se nalazi na slici pa mu pomoću alt tagova i opisa objašnjavamo o čemu se radi.

Optimizacija slika uključuje:
  • Veličina slike: Mislimo na kapacitet slike. Ona mora biti što manja, no ne smije izgubiti na kvaliteti.
  • Format slike:  Preporučuju se formati JPEG, GIF, BMP i PNG.
  • Odabir imena: ime slike mora biti opisno te je dobro koristiti ključne riječi. Na primjer, umjesto IMG0001.jpg imenujte sliku crvena-kratka-majica-zenski-model.jpg
  • Alt Tag: Pri opisu slike koristite relevantne ključne riječi.

3. Heading tagovi (H1, H2, H3)

H tagovima (od H1 do H6) se govori Googleu o čemu se radi na stranici te mu oni pomažu da lakše otkrije što je najbitnije na stranici.

Na stranici se preporučuje imati samo jednu H1 oznaku jer je to ipak naslov cijele strance. Ispod H1 idu H2, H3, i tako dalje oznake u koje bi trebali uključiti ključne riječi.

4. Struktura URL adrese

Struktura URL adrese za seo optimizaciju
URL web mjesta funkcionira kao adresa stanovanja na webu. To je najizravniji način na koji će netko posjetiti web stranicu, a sama struktura URL adrese utječe na poziciju u Google rezultatima pretraživanja. 

URL adresa uvijek počinje s domenom vašeg cijelog web mjesta, npr. www.moje-web-mjesto.hr, a ono što želite definirati je ono što slijedi iza domene. URL adresa mora prikazivati arhitekturu web mjesta te mora pomoći korisnicima da lociraju gdje se trenutno nalaze. 

URL adresa bi trebala izgledati nekako ovako:

https://www.moje-web-mjesto.hr/kategorija-kljucna-rijec-/podkategorija-kljucna-rijec/glavna-kljucna-rijec/ID-broj

Kvalitetna URL adresa sadržava:
  • ključne riječi
  • ne ponavljajuće pojmove .../majice/zene-majice/kratke-zene-majice/crvene-kratke-zene-majice
  • sve pojmove napisane malim početnim slovom
  • crtice za razdvajanje riječi; URL-ovi ne smiju imati povlake, razmake ili druge znakove za razdvajanje riječi.

5. Duplicirani sadržaj (canonical tag)

Canonical oznake su vrlo koristan kôd kada imate više verzija onoga što je u stvari ista stranica. 

Na primjer, kada radite sa sličnim sadržajem na stranicama unutar cijelog web mjesta, canonical oznakama govorite Googleu koju inačicu stranice treba prioritizirati i prikazivati je u rezultatima pretraživanja.

6. Paginacija stranica

Paginacija se u većini slučajeva koristi kada na jednoj stranici postoji veliki broj proizvoda ili sadržaja koje bi teško bilo prikazati na jednoj stranici. Kod paginacije se najprije određuje broj sadržaja koji će biti prikazan na jednoj stranici.

Na stranice paginacije potrebno je postaviti atribute rel=prev i rel=next, no prva stranica ne treba imati rel=prev (jer nema stranice koja joj prethodi), dok zadnja stranica ne trebati imati rel=next. 

Ove atribute važno je postaviti kako bi Google znao da su stranice međusobno povezane.

SEO paginacija

7. 404 stranice - stranica nije pronađena

Greška 404 je zapravo nepostojeća stranica.

Može se dogoditi u slučaju da ste napravili redizajn web mjesta, promijenili strukturu web mjesta, izbrisali neku od stranica ili nešto treće. 

Iako ovu najčešću pogrešku na internetu Google ne smatra fatalnom pogreškom, greška 404 može negativno utjecati na vašu poziciju. Na primjer, postoje li linkovi s drugih web mjesta koji vode na vaše stare URL adrese, sada su bezvrijedni. Ovim linkovima ne poboljšavate korisničko iskustvo ni sam PageRank, pa vaša SEO pozicija ide ravno prema dolje.

Kako bi riješili problem s 404 stranicama, najbolje je napraviti redirekciju na postojeće web stranice koje su sadržajem relevantne s nepostojećom stranicom.

8. Mapa internet stranice (XML sitemap)

Sitemap ili mapa internet stranice za seo optimizaciju
Tražilice bi u svakom trenutku morale znati što se događa na vašem web mjestu. To je moguće uz pomoć mapa internet stranice (XML sitemapa).

XML sitemapa je popis URL adresa cijelog web mjesta za koje želite da ih Google indeksira i prikazuje u rezultatima pretraživanja. 

Sitemapa ima dvije svrhe:
  • tražilice lakše pronalaze stranice vašeg web mjesta
  • tražilice mogu koristite sitemapu kao referencu pri odabiru kanonskih URL adresa na web mjestu.
Iz SEO pogleda, u sitamapi bi se trebale nalaziti web stranice koje želite prikazati u rezultatima pretraživanja. Također, vodite računa da vaša sitemapa bude uvijek ažurna (naprimjer ako obrišete neku stranicu ili dodate novu, da se u sitemapi ista obriše ili doda).

Sitemapu bi svakako trebali dodati u Google Search Console, odakle možete pratiti tijek indeksiranja stranice i vidjeti greške prilikom indeksiranja.
 

9. Strukturirani podaci (schema.org)

Strukturirani podaci omogućuju Googleu poboljšati sadržaj na web stranici. To je standardizirani popis atributa i kategorija koji se koriste za opisivanje sadržaja na web stranici. Da bi ih tražilice mogle pročitati i upotrijebiti, koristi se schema.org organizacija osnovana od strane Googlea, Microsofta, Yahooa i Yandexa. 

Strukturiranim podacima organizirate sadržaj na web stranici tako da ako guglate pojam “SEO blogovi”, uz rezultat određene stranice će vam doći lista blogova koji obrađuju SEO tematiku. 

Strukturirani podaci odličan su način za prilagođavanje sadržaja za tražilice, što može indirektno utjecati na rangiranje pretraživanja.

10.  Postojanje višejezičnosti - hreflang oznaka

U slučaju da je vaša stranica višejezična, morali bi koristiti hreflang oznake. Oznaka hreflang govori Googleu na kojem je jeziku napisan sadržaj na određenoj stranici tako da Google može znati koju verziju stranice mora prikazati korisniku koji pretražuje na određenom jeziku. 

Hreflang oznaku možete smjestiti u zaglavlje HTTP-a, sitemapu ili on-page markup. Koristite samo jednu od tih lokacija.

11. Ostali elementi koji utječu na SEO poziciju web stranice

SEO elementi koji utječu na poziciju na Googleu
  • HTTPS: HTTPS je HTTP protokol s ugrađenom zaštitom. Zaštita je u obliku kriptografskih protokola TLS/SSL koji osiguravaju kriptiranje podataka i sigurnu komunikaciju između pretraživača i servera. One stranice koje nemaju HTTPS protokol su označene kao nesigurne i Google će ih teže prikazivati u prvim rezultatima pretrage zbog toga što sigurnost stranice predstavlja ranking faktor. 
  • Brzina učitavanja web stranice: Osim što je jedan od ključnih faktora koje Google uzima u obzir prilikom rangiranja stranica, brzina učitavanja također utječe i na ponašanje korisnika. Ako se stranica učitavanja dulje od 5 sekundi, 74% posjetitelja će odustati od nje. Da bi povećali brzinu, potrebno je smanjiti veličinu slika ili ukloniti nepotrebne, te ukloniti sve nepotrebne pluginove.
  • Responzivnost stranice. Više ne vrijedi ona Mobile First već Mobile Only Index! Jedno od najvažnijih Googleovih pravila je da trebate prilagoditi web stranicu mobilnim uređajima. U protivnom će je smjestiti na nižu poziciju u rezultatima pretraživanja jer takve stranice ne osiguravaju pozitivno korisničko iskustvo. Responzivan dizajn se prilagođava uređaju korisnika, tj. Veličini zaslona te tako povećava pozitivno korisničko iskustvo jer stranica postaje preglednija. 
Naša lista najvažnijih elemenata za SEO analizu web stranice je gotova! Nadamo se da smo uspjeli pomoći i da ćete čim stignete provjeriti kako stoji vaša web stranica ili shop. Imate li dodatnih pitanja ili radije želite SEO optimizaciju prepustiti rukama stručnjaka, slobodno se javite :)

 
  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM
  • FB
  • Facebook Certified Planning Professional Badge