Je li content marketing umjetnost ili treba imati svrhu

Objavljeno: 27.02.2020. | 7 minute čitanja

Što je content marketing i čemu služi? Često ga spominjemo i na našem blogu, jer je jedan od neizostavnih tipova internet marketinga.

Content marketing podrazumijeva kreiranja i distribuciju relevantnog i vrijednog sadržaja kako bi se privuklo, pribavilo i angažiralo jasno definiranu i shvaćenu ciljanu publiku, s ciljem poticanja profitabilne kupčeve akcije.

Ok, to smo naučili. A kakve veze ima content i ciljevi? U ovom blogu govorit ćemo baš o tome, o važnosti izrade contenta sa značenjem.

Pa krenimo od početka. 

Redovito objavljujete blogove na svom webu ali bez značajnih rezultata? Usprkos uloženom vremenu i trudu nema većeg broja posjeta, prodaje ni pozicioniranja na internet tražilicama? Danas ćete vjerojatno saznati razlog tome i na što obratiti pažnju.

Još uvijek je uvriježeno mišljenje da se pozicija na SERP-u može poboljšati ako redovno objavljujete blog post pod izlikom “bitno da ima nešto novo”. S druge strane, praksa je da se objavljuje što više sadržaja, stavljajući fokus na količinu objavljenih sadržaja a ne njihovu kvalitetu. 

Ako se i vi vodite ovim pravilima, potrebno je odmah promijeniti content strategiju. Zašto? 

Postoji mogućnost da se većina sadržaja svrstava u thin content, bez značajne vrijednosti za čitatelje.

Koje su dobre vijesti? Potrebno je naučiti kako dodati značenje (svrhu) svakom contentu koji se kreira. Prvo pravilo izrade contenta je kvaliteta.  

Značenje contenta

Prije izrade contenta bitno je odgovoriti na jednostavno pitanje - Zašto kreirate sadržaj (što želite njime postići)?

Koji su vaši odgovori? Pitanje sada i ne izgleda tako jednostavno :)

U svom odgovoru trebali bi prepoznati barem nekoliko različitih namjena. Poželjni odgovori na postavljeno pitanje su:
 
  • kako bi educirali kupce o našim proizvodima
  • kako bi čitatelje informirali o trendovima u području kojem se bavimo
  • kako bi povećali broj posjetitelja na našim stranicama
  • kako bi prodali uslugu/proizvod. 

To je ono čemu težimo. Svaki komad contenta koji kreirate mora imati svoju svrhu. Svaki blog post mora biti vezan barem na jedan marketinški cilj. 

Postoje 4 bitne svrhe contenta - dobivanje linkova, pozicija na SERP-u, edukacija čitatelja te povećanje prisutnosti na društvenim mrežama.

Najvažnije je shvatiti što pojedini content može napraviti za vaš brend.
U nastavku ćemo ukratko objasniti svaki od navedenih razloga

#1 Dobivanje linkova (link building)

Taktika content marketinga može biti buildanje linkova. Cilj je dobiti što više otvaranja, što više referiranja na pripremljen sadržaja čime se dobiva na relevantnosti podataka.  

Uobičajene vrste contenta kreirane za dobivanje linkova su: 
  • Infografika za prikaz podataka
  • Interaktivni alati
  • Rezultati istraživanja
  • Postovi vanjskih suradnika
Prilikom izrade contenta ne možete koristiti samo jedan tip sadržaja, već iste kreirate prema strategiji i fazi kampanje, a linkovi su jedan od ciljeva.

Nije bitno napisati što više teksta, već se treba orijentirati na sadržaj koji je aktualan, zanimljiv čitateljima. Takav content će čitatelji smatrati pouzdanim te se referirati na njega u slučaju iste teme. Imajući to u vidu, linkovi su jedan od bitnih kriterija za rangiranje stranica od strane Google. 

Bez kvalitetnih linkova, puno je teže postići željenu poziciju kod pretraživanja. U praksi, svaki brend, bez obzira koliko je velik i čime se bavi treba kreirati sadržaj s ciljem pridobivanja linkova.

Dobivanje kvalitetnih linkova je sve teže, ali s pravim idejama i razumijevanjem ciljeva, moguće je kreirati content baš u tu svrhu.

#2 Pozicija na SERP-u



SERP - Search Engine Results Pages podrazumijeva prikaz relevantnih internet stranica za određeni upit tražitelja, na temelju upisanih ključnih riječi i pojmova.

Ako želite više organskog prometa, vaši rezultati moraju biti na prvoj stranici SERP-a. Zvuči vrlo jednostavno. No, prošla su vremena kada se dobra pozicija kod pretraživanja mogla postići nekvalitetnim contentom. 

Navedimo jedan primjer.

Napravili ste istraživanje traženih ključnih riječi i vidite prostor za kvalitetnim prometom na temu “Besplatne stvari za raditi u Zagrebu” (npr. bavite se turizmom).

Kada je svrha contenta pozicija na tražilici, sam sadržaj mora biti najbolji na temu na koju se odnosi, kako bi isti bio zanimljiv čitateljima.

Ako sadržaj kreirate po tom principu, odmah ste puno ispred svoje konkurencije, ali treba pripaziti na zamke. Kreirani sadržaj mora biti iznimno kvalitetan i koristan, u našem slučaju najbolji vodič po Zagrebu.  

Google radi po principu da prikazuje najrelevantnije sadržaje za određeni upit. Ovdje se vraćamo na sam početak ovog bloga i važnost određivanja cilja - zbog čega se piše neki content?

Za kreiranje najboljeg sadržaja na neku temu bitno je shvatiti što čini jedan sadržaj boljim od drugoga. Pogledajte najbolje rezultate SERP-a za željene ključne riječi, prije kreiranja contenta. 

Što možete napraviti bolje od stranica (sadržaja) koje su najbolje rangirane kod pretraživanja?  
Bitno je da uzmete u obzir želje čitatelja (što oni zapravo žele čitati), iskustvo korisnika sa samom stranicom i ostale faktore.

Razmišljajte na ovoj način:
Ako imate ideju o prikazu 50 besplatnih stvari u Zagrebu, razmislite, tko želi čitati tako detaljan content? To sigurno nije content za prvu poziciju na SERP-u. Ali… ako razmislite malo o tome, sigurno ćete dobiti nekoliko ideja kako to bolje prezentirati i zainteresirati čitatelja. 

Podijelite vaš popis 50 besplatnih stvari u Zagrebu u određene kategorije - Za obitelj, Za parove, Za solo putnike… dodajte specifične informacije kao što su lokacija, kontakti, slike, preporuke… Vidite razliku?

#3 Edukacija čitatelja

Content je osnovni marketinški materijal koji služi za edukaciju čitatelja. Cilj contenta je pružiti kupcu kvalitetne informacije za donošenje odluka.

U mnogim slučajevima sadržaj koji je kreiran u svrhu postizanja dobre pozicije na tražilicama je također i edukativni materijal. No postoje i iznimke, kao što je npr. e-book, koji sam po sebi ne povećava ranking ali je bitan u ukupnoj marketinškoj strategiji. E-bookovi su vrlo dobar content za edukaciju čitatelja. Više informacija i primjer e-bookova može vidjeti i u Arboninoj e-knjižnici

Za kreiranje edukativnog sadržaja bitno je razumjeti pitanja koja muče čitatelje, te zašto konkurencija nije odgovorila ili dovoljno dobro odgovorila na ta pitanja.

Bitno je osigurati da potencijalni kupci dobiju informacije o proizvodima i uslugama koje ih zanimaju, jer vrlo često kupci imaju ista pitanja i iste nedoumice vezane za proizvode/usluge. 

Takav content omogućava i bolje rangiranje jer pruža informaciju koja je relevantna.

Nakon što kupci dobiju početne informacije koje su tražili, dodatan sadržaj treba ih potaknuti na daljnje istraživanje.

Sadržaj ne treba kreirati samo u svrhu pridobivanja linkova ili rangiranja na tražilicama. Bitno je pratiti strategiju brenda i ostvarivati zadane ciljeve.

#4 Pokretanje komunikacije na društvenim mrežama

Pokretanje komunikacije na društvenim mrežama


Društvene mreže su vrlo važna platforma za mnoge brendove. One omogućuju da brend bude prepoznatljiv široj publici u vrlo dinamičnoj i direktnoj komunikaciji. 

Zbog drugačijeg, direktnog komuniciranja, i content je potrebno prilagoditi tom načinu. Iako se u ovom slučaju radi sadržaj prilagođen baš određenoj društvenoj mreži, npr. Facebooku, svejedno je vrlo bitno imati na umu svrhu samog contenta. 

Na društvenim mrežama vrlo dobro prolaze interaktivni materijali, kao što su video, slike, kvizovi i dr. Ako je takav slučaj i kod vas, potrebno se fokusirati na to. Nove facebook trendove za 2020. možete saznati i na našem blogu. 

U odnosu na ranije spomenute razloge kreiranja sadržaja, content za društvene mreže najviše odudara od njih, te je uvijek potrebno prilagoditi sadržaj prema očekivanjima pratitelja.

Društvene mreže imaju veliku vrijednost u današnjem marketingu, tako da vas ne obeshrabri potreba za drugačijim, novim sadržajem. Važno je da content ima svoju svrhu i da se uklapa u marketinšku strategiju, a za ostalo su vam ruke potpuno otvorene.

Bez obzira zašto radite content, on mora imati svoju svrhu te pratiti zadane ciljeve. 

Modernim contentom moguće je prikazati informacije na najbolji način te tako povećati vrijednost samog brenda i proizvoda/usluge.

Ako imate dodatnih pitanja iz svijeta content marketinga ili želite dati svrhu sadržaju kojeg kreirate - obratite nam se, rado ćemo vam pomoći.

 

Podijeli na:
Elena Majer